خبرگزاری کار ایران

ضرورت یکپارچگی پلتفرم‌های آموزشی جهت ادامه آموزش مجازی

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۹۶۷

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در فضای مجازی لزوما منظور ما نرم‌افزار شاد نیست بلکه آموزش و پرورش دوم یعنی و بازتولید فرآیندهای اداری، تقسیمات کشوری، منابع انسانی و... که در این فضای دوم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه هفتمین جلسه شورای تحول و نوسازی آموزش و پرورش با اشاره به مصوبات این جلسه و تشریح آن بیان کرد: اجرای سند تحول بنیادین دستور کار اصلی ماست و یکی از تحولات ده گانه در این سند موضوع فضای مجازی در آموزش و پرورش است.

او ادامه داد: در فضای مجازی لزوما منظور ما نرم افزار شاد نیست بلکه آموزش و پرورش دوم یعنی و بازتولید فرایندهای اداری، تقسیمات کشوری،  منابع انسانی  و... که در این فضای دوم مورد توجه قرار گیرد.

عاملی با اشاره به اینکه فضای دوم در واقع واقعیت گسترده‌ای است که منبع اصلی آن آموزش و پرورش در فضای واقعی است، اظهار کرد:  در شرایط کنونی نقدهایی به شبکه شاد وارد می‌شود که به نظرم این نقدها توجه به این ندارد که نرم افزار مسیر کمال را طی می‌کند،  محیط مجازی محیطی ادامه‌دار است و از یک نقطه‌ای آغاز می‌کند و به مرور به کمالی مطلوب می‌رسد.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در این جلسه کلیت موضوعی طرح شد که در آن دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشگاه آموزش مجازی آن با همکاری آموزش و پرورش کاری مشترک تهیه کردند تا ‌ سیاست‌ها و راهبردها و اهداف آموزش و پرورش در محیط دوم را تعیین کنند.

او با بیان اینکه با مسائل آموزش و پرورش باید محور این بسته سیاستی باشد، گفت: به عنوان مثال در فضای دوم  اطمینان نداریم دانش آموز در چه شرایطی آموزش را دریافت می‌کند این بسته  مطابق محیط جدید دانش آموز را مقابل معلم می نشاند و آموزش چهره چهره دریافت می‌کند این مسئله را در دانگشاه هم داریم که نیازمند توسعه نرم افزاری است.

عاملی ادامه داد: فضای دوم باید بتواند واقعیت مجازی و گسترده را به گونه ای طراحی کند که کیفیت آموزش بهتر و بیشتر شود. این بستر هم روز اول اتفاق نمی‌افتد و به مرور زمان لایه‌های فنی‌تری پیدا می‌کنند همانطور که موتورهای جستجوگر  مسیر دو دهه رشد و پیشرفت را طی کردند تا لایه‌های اطلاعاتی گسترش یافت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طبیعتا اگر آموزش و پرورش امروز با دقت این موضوع را جلو ببرد به ظرفیت‌های خوبی می‌رسد؛ موضوع نگاه پلتفرم به آموزش و پرورش هم بعد دیگری است که به آن توجه داریم تا همه سامانه‌ها در یک پلتفرم شکل گیرد و به صورت یکپارچه قابل دسترسی باشد.

عاملی افزود: از دیگر مباحث جلسه امروز بحث ورود شرکتهای خصوصی و اپراتورها به فضای آموزش مجازی است تا برای همه به صورت غیرمرکزی امکان مشارکت  وجود داشته باشد،  در واقع در این فضا نگاه مرکزی و غیرمرکزی شکل می‌گیرد تا از تمرکز گرایی شدید جلوگیری شود و در این محیط  کیفیت‌ برنده اصلی است؛ جستجوگرهای زیادی در دنیا وجود دارد اما همه اینها در یک سطح نیستند و خدمات آنها متفاوت و متنوع است بر همین استی نگاه و موضوع  ما هم در همین بستر شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز