خبرگزاری کار ایران

سازمان مدیریت بحران شهر تهران مامور تشکیل تیم های جستجو و نجات بین المللی شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۲۲۹

​رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از سوی رئیس سازمان مدیریت کشور به عنوان هماهنگ کننده و مجری طرح اینساراگ منصوب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی بر اساس حکم اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور انجام هماهنگی های لازم، برنامه ریزی، تشکیل و سازماندهی تیم های جستجو و نجات شهری بر پایه الگوهای بین المللی (اینساراگ) به عنوان هماهنگ کننده و مجری این طرح منصوب شد.

رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ارتباط با سازماندهی و برنامه ریزی گروه اینساراگ، ابراز امیدواری کرد که سازماندهی دو تیم جستجو و نجات شهری بر پایه الگوهای بین المللی در ایران به طور مطلوب طی شود و ایران به عضویت کامل تیم های بین المللی امداد و نجات (اینساراگ) بپیوندد و در آینده در مانورهای جهانی و عملیاتی بشردوستانه مشارکت فعال داشته باشد.

تشکیل گروه های جستجو و نجات شهری بر پایه الگوهای بین المللی «اینساراگ» طرحی است که در ایران  با هماهنگی کشور اتریش، دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه ملل متحد (اوچا) و همکاری وزارت امور خارجه در حال انجام است و تحت نظر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران فرآیند خود را طی می کند.

نخستین گروه بین المللی جست و جو و نجات در ایران از تیم های منتخبی از سازمان آتش نشانی و جمعیت هلال احمر تشکیل و با گذراندن آزمون های مهارتی و آمادگی جسمانی بر پایه الگوهای بین المللی جسمانی و دوره های کارشناسی، برنامه ریزی و آموزشی ویژه که سال گذشته در مرکز فرماندهی و کنترل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، آغاز به کار کرد.

اینساراگ گروه مشورتی بین المللی جست و جو و نجات در سوانح طبیعی وابسته به سازمان ملل متحد است و در حال حاضر بسیاری از کشورها به عضویت آن درآمده اند. تشکیلات اینساراگ که در سال ۱۹۹۱ تشکیل شد، جست و جو و نجات شهری را در سه سطح محلی، ملی و بین المللی دنبال می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز