خبرگزاری کار ایران

زالی خبر داد:

الزام حضور ۵۰ درصد کارکنان در محل کار تا پایان آبان ماه / افزایش ۱۸ درصدی تست‌های PCR مثبت شده در تهران نسبت به هفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۵۲۰

فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور کارکنان دولت در ادارات تا پایان آبان ماه به صورت ۵۰ درصد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کلانشهر تهران گفت: آخرین آمار ثبت شده بیماران بستری در تهران ۶ هزار و ۶۵ بیمار است. 

وی ادامه داد: از این تعداد هزار و ۷۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند همچنین ۹ هزار و ۷۰۰ بیمار به صورت سرپایی به بخش های بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند. 

فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: سهم بستری از مجموع مراجعین در بخش های بیمارستانی بالغ بر ۸۲۰ بیمار جدید بوده است که از این تعداد ۱۶۳ بیمار نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و سهم افراد ترخیص شده از بیمارستان نیز کماکان حدود ۶۰۰ نفر است و همچنان با تراز منفی روبرو هستیم همچنین نسبت به روز گذشته در میزان مطلق آمار مرگ و میر نیز ۱۵ درصد رشد داشته ایم. همچنین نسبت به هفته گذشته ۱۸ درصد میزان افرادی که تست آنها مثبت شده است رشد داشته ایم.

زالی درباره تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر حضور ۵۰ درصد کارکنان دولت در هفته آینده گفت: همانطور که می دانید بعد از پیشنهاد ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران این تصمیم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شد و تا پایان آبان ماه ادامه دارد. همه دستگاه های اجرایی، دوایر دولتی باید از ۵۰ درصد کارکنان در این مدت استفاده کنند همچنین با همکاری استاندار تهران تلاش خواهیم کرد تا این مصوبه در بخش خصوصی نیز اعمال شود. 

وی تصریح کرد: براساس این مصوبه مجموعا ۵۰ درصد کارکنان باید در سر کار حضور داشته باشند و این به معنای حداکثر ۵۰ درصد نیست. طبیعتا تقسیم بندی کارکنان براساس تصمیماتی است که مجموعه ها و ادارات تصمیم گیری خواهند کرد نکته بسیار مهم نیز این است که کماکان افرادی که در گروه ۱۴ گانه ما قرار داشتند مانند افراد دارای بیماری های زمینه ای افراد بیش از ۶۵ سال، زنان باردار و ... از ظرفیت دورکاری برخوردار هستند و این ۵۰ درصد ظرفیت حضور کارکنان در ادارات به این گروه های ۱۴ گانه اضافه خواهند شد. 

فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین در هفته آینده مجددا محدودیت هایی که در گروه ۳ و ۴ طی دو هفته پیش انجام شده است، اعمال خواهد شد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز