خبرگزاری کار ایران

برگزاری رویداد جذب سرمایه ویژه طرح‌های واحدهای فناور و دانش‌بنیان در هفته پژوهش

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۴۱۷

مهدی کشمیری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از برگزاری رویداد جذب سرمایه ویژه طرح‌های واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

به گزارش ایلنا، کشمیری در نشست آغاز فرآیند برگزاری این رویداد جامع برای جذب سرمایه در هفته پژوهش و فناوری برای فناوران و استارتاپ‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد گفت: موضوع سرمایه‌پذیری و مشارکت با صاحبان سرمایه یکی از موضوعات مهمی است که در مجموعه‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد خیلی به آن توجه نشده است، این در حالی است که در دنیا شرکت‌های کوچک می‌توانند با صاحبان سرمایه بزرگ مشارکت داشته باشند. 

عضو هیئت عامل صندق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه هرچه در این مقوله فعال شده و فرهنگ‌سازی کنیم، امکانات خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور فراهم می‌شود، ادامه داد: بر این اساس در راستای طرح هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری وشکوفایی با محوریت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، در نظر داریم که طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری در هر استان را دریافت کرده و فرآیند جذب سرمایه برای آن را از طریق رویداد هم سرمایه‌گذاری در هفته پژوهش و فناوری اجرایی کنیم. 

وی به همکاری صندوق‌های پژوهش و فناوری در کنار پارک‌های علم و فناوری در عملیاتی شدن این برنامه تاکید کرد و گفت: انتظار داریم پارک‌های علم و فناوری تلاش کنند تا صندوق‌های پژوهش و فناوری را برای سرمایه‌گذاری با طرح‌ها همراه کنند. 

کشمیری در پایان در مورد طرح هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی نیز توضیح داد و گفت: برنامه‌ها و طرح‌های خوبی در صندوق نوآوری وشکوفایی اجرا شده است که یکی از آن‌ها برنامه جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها است، به طوری که با اجرای این برنامه برای واحدهای فناور و نوپا در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد امکان تجاری‌سازی ایده‌های بیشتری فراهم می‌شود. صندوق نوآوری و شکوفایی نگاه مثبتی به فعالان زیست‌بوم دارد و اکوسیستم نوآوری کشور می‌تواند از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کند. 

گفتنی است صندوق نوآوری و شکوفایی برای این رویداد جذب سرمایه مبلغ ۳۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده که با سهم صندوق‌های پژوهش و فناوری تا مبلغ ۴۴ میلیارد تومان افزایش می‌یابد که میتواند انگیزه لازم را برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند جهت سرمایه. گذاری در استارتاپ‌ها و طرح‌های فناوران مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد کند. بر این اساس پارک‌ها تا پایان آبان ماه فرصت دارند طرح‌های برتر خود را از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز