خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

داوطلبان رشته تجربی در صدر آمار پشت کنکورهای نظام قدیم/ ۴ سال ماندن پشت کنکور به امید قبولی در رشته پزشکی

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۴۰۲

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی داوطلبان رشته تجربی را بیشترین آمار پشت کنکورهای نظام قدیم اعلام کرد.

«شیوا قاسمی‌پور» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین مذاکرات در مورد طرح حذف کنکور نظام قدیم اظهار داشت: موضوع حذف کنکور نظام قدیم در مجلس در حال پیگیری است. برای بررسی بیشتر این موضوع ما یک نماینده ناظر در شورای سنجش داریم و او مسئول شده که جزییات ماجرا را بررسی کند. 

وی بیان کرد: یک شخص دیگر نیز از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مسئول شده که آمار دقیق و رسمی از سوی مرکز پژوهش‌ها تهیه کند و به کمیسیون آموزش بیاورد. 

قاسمی‌پور به آمار ۸۰ هزار نفری پشت کنکوری‌های نظام قدم اشاره کرد و گفت: یک سری آمارها اعلام شده که نیاز هست آموزش و پرورش آن را تایید کند، زیرا شورای سنجش و رییس سازمان سنجش به ما تعداد ۸۰ هزار نفر را اعلام کرده‌اند. این ۸۰ هزار نفر داوطلب نظام قدیم چندین دوره است که پشت کنکور مانده‌اند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ظاهرا نزدیک به سه سال برگزاری کنکور نظام قدیم تمدید شده، ولی نماینده‌ای که از سوی کمیسیون مسئول شده که موضوع را بررسی کند، اعلام کرد که برگزاری کنکور نظام قدیم دو سال تمدید شده و آمار هم بیش از آن ۸۰ هزار نفر است. 

وی با بیان اینکه آمار ۸۰ هزار نفری باید برای ما مسجل شود و ما این آمار را قبول نکردیم، گفت: از این رو درخواست کردیم که مرکز پژوهش‌ها آمار بدهد و سپس آموزش و پرورش هم باید این آمار را تایید کند و بگوید این تعداد داوطلبان پشت کنکور نظام قدیم واقعی است. اگر آمارهای دقیق به دست ما برسد و اینها را به کمیسیون بدهند، در همین هفته‎‌های آتی یک تصمیم درست برای آن اندیشیده خواهد شد. 

نماینده مردم مریوان در مجلس با اشاره به اینکه درخواست داوطلبان نظام قدیم که مدت زیادی پشت کنکور مانده‌اند از مجلس این است که مدت کنکور یک سال دیگر تمدید شود، گفت: برخی از داوطلبان نظام قدیم که با ما در ارتباطند درخواست داشتند که کنکور نظام قدیم یک سال دیگر هم تمدید شود. 

او افزود: بسیاری از این داوطلبان هزینه این را ندارند که دوباره کتاب بخرند و توانایی این را ندارند، رشته نظام جدید را بخوانند. از این رو می‌خواهند، یک سال به این افراد وقت داده شود تا بتوانند از محتوا و کتاب‌های نظام قدیم استفاده کنند و امسال دیگر آخرین سال باشد. 

قاسمی‌پور در پاسخ به این سوال که آماری دارید که داوطلبان کنکور نظام قدیم چند سال پشت کنکور مانده‌اند؟ گفت: برخی از آن‌ها به ما اطلاع داده‌اند که چهار سال پشت کنکور مانده‌اند، اما بیشترین آمار مربوط به رشته تجربی است و آن‌ها به دنبال این هستند که حتما پزشکی قبول شوند. 

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره تصمیمات نهایی برای حذف کنکور کارشناسی ارشد و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی گفت: ۸۵٪ کسانی که از طریق کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه می‌شوند، برای دانشگاه‌ها و رشته‌های خاص نیستند، اینها می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند، اما داوطلبان برای رشته‌های به خصوص حتما باید کنکور دهند که ظرفیت آن‌ هم ۱۵٪ برای کنکور کارشناسی ارشد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز