خبرگزاری کار ایران

نقش موثر بانوان در ارتقاء فرهنگ ترافیک

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۱۷۸

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به نقش موثر بانوان در عرصه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و ... پرداخت و گفت: قطعا بانوان و خواهران عزیزما در جامعه می توانند نقش اثرگذاری در ارتقاء فرهنگ ترافیک، کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای داشته باشند و ابتکار عمل پلیس راهور در معرفی بانوان فرهیخته جامعه به عنوان فرهنگ یار ترافیک شایسته تقدیر است.

ه گزارش ایلنا، سردار "محمد شرفی" در اولین همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک، اظهار داشت: بر روح و بلند ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ارواح طیبه شهیدان انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم و نظم و امنیت جمهوری اسلامی ایران درود و رحمت می فرستیم و برای فرماندهی معظم کل قوا "مدظله العالی" آرزوی طول عمر توام با سلامتی داریم.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک، افزود: به سهم خود از دست اندرکاران برگزاری این برنامه خلاقانه به ویژه سردار "سید کمال هادیانفر" تشکر می کنم، امید است چنین برنامه هایی با هدف جلب مشارکت های مردمی برای پیشبرد اهداف سازمانی بیش از گذشته اجرایی شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی با عنوان "با هم برای امنیت و سلامت"، بیان کرد: این شعار مبتنی بر فرمایش پیامبر عظیم الشأن اسلام که امنیت و سلامت دو نعمت ارزشمند است، منتخب شده و بدین معنا است که امروز ما دست استمداد خویش را به سمت آحاد و اقشار مختلف جامعه دراز و درخواست داریم که همه با هم برای ارتقاء شاخص های امنیت اجتماعی و عمومی گام برداریم.

سردار شرفی با اشاره به تغییرات جوامع انسانی، عنوان کرد: امروزه جوامع از حالت سنتی به صنعتی و فراصنعتی در حال گذر و تغییر است و به نوعی جامعه از بستر "آفلاین" به سمت "آنلاین" در تغییر و حرکت است و باید متناسب با این تغییرات و البته توجه به فرهنگ دینی و اجتماعی خود ما نیز به روز شویم.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های مشارکت محور، خاطر نشان کرد: "مشارکت جویی" و " مشارکت پذیری" در همه امور می تواند یک راهکار کارگشا باشد، در کنار توجه به این مهم باید به موضوع توانمندسازی عوامل انسانی نیز اندیشید.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا توضیح داد: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت عوامل انسانی با آموزش و آموزش پذیری به صورت مثبتی می تواند در مولفه مطلوبی از حوزه فرهنگی یا اجتماعی و ... بروز و ظهور کند، به طور مثال زمانی که درباره بستن کمربند ایمنی به عنوان یک نیاز تلاش کردیم که آحاد جامعه را آموزش دهیم، این آموزش در قالب یک فرهنگ عمومی امروز بروز و ظهور کرد و باعث کاهش جان باختگان سوانح جاده ای شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ایران اسلامی سوانح جاده ای و حمل و نقل دومین عامل مرگ و میر است، تاکید کرد: برای کاهش جان باختگان و تصادفات باید همه به میدان بیایند و خود را بر تمرکز و توجه به رعایت قوانین ملزم بدانند.

سردار شرفی با اشاره به اقدامات مطلوب پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در راستای کاهش جان باختگان، مطرح کرد: با این اقدامات مطلوب پلیس راهور شاهد روند کاهشی تصادفات هستیم، به طوری که از ابتدای سال تاکنون ۲۳۰ نفر کمتر از مدت مشابه سال گذشته جان خود را از دست داده اند.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: برابر بررسی های صورت گرفته به طور میانگین ۷۰ درصد از کسانی که در تصادفات جان خود را از دست می دهند از قشر جوان جامعه هستند یعنی ما به نوعی بهترین سرمایه های خود را از دست می دهیم و آموزش همگانی و ارتقاء فرهنگ عمومی ترافیک می تواند در حفظ همه سرمایه های انسانی کشور موثر باشد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در ادامه به نقش موثر بانوان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... پرداخت و گفت: قطعا بانوان و خواهران عزیزما در جامعه می توانند نقش اثرگذاری در در ارتقاء فرهنگ ترافیک، کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای داشته باشند و ابتکار عمل پلیس راهور در معرفی بانوان فرهیخته جامعه به عنوان فرهنگ یار ترافیک شایسته تقدیر است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار شرفی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همزمان با هفته نیروی انتظامی و قدردانی از سبزپوشان ناجا، گفت: بنده به سهم خود از پیام "پدرانه " و "صمیمانه" و سرشار از محبت فرماندهی معظم کل قوا که فرزندان و سربازان خود در نیروی انتظامی را مورد عنایت و توجه قرار داده اند، قدردانی می کنم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برخی از بانوان به عنوان فرهنگ یار ترافیک تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز