خبرگزاری کار ایران

با هدف توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها صورت گرفت:

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان زندان‌ها و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۱۰۸

تفاهم نامه همکاری های مشترک سازمان زندان ها و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها و توانمندسازی زندانیان امضا شد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس جوهری در جلسه امضای این تفاهم نامه گفت: اشتغال و حرفه آموزی زندانیان با نرخ بازگشت مجدد به زندان رابطه معنادار دارد.
وی تصریح کرد: در هر مرکزی که به اشتغال و حرفه آموزی زندانیان تاکید شده است نرخ بازگشت مجدد به زندان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها اظهار داشت: در دور جدید مدیریتی در کنار توجه به امنیت زندان ها، توجه ویژه ای به اصلاح و تربیت زندانیان و اجرای فعالیت های فرهنگی گردیده است.
جوهری ادامه داد: توسعه همکاری با نهادهای متولی و صاحب دانش از جمله صنایع دستی در راستای نگاه اصلاحی و تربیتی در زندان ها و مقدمه ای برای رسیدن به نقطه مطلوب و هدفگذاری اصلی در این زمینه است.
وی با بیان اینکه ظرفیت های لازم را برای مشارکت گروه های مختلف برای توسعه فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندان ها فراهم کردیم گفت: معتقد هستیم برای بازاجتماعی نمودن زندانیان باید از همه ظرفیت ها و ابزارها استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه های متولی در حوزه اشتغال، یکی از اولویت های اصلی در بحث اشتغال و حرفه آموزی است.
معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان ها در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در سال گذشته ۸۷هزار نفر در دوره های مختلف مهارت آموزی در زندان های کشور شرکت کردند گفت: در سال گذشته و با کمک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موفق شدیم ۱۳هزار زندانی را تحت آموزش های مهارتی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی قرار دهیم. 
وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: علیرغم وجود شرایط کرونا خوشبختانه با اجرای شیوه نامه های بهداشتی در زندان ها و مراکز تامینی و تربیتی فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها دایر است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این جلسه با اشاره به نقش اشتغال در زندگی افراد به ویژه زندانیان امضای این تفاهم نامه را گامی در جهت کمک به اصلاح زندانیان و معاش خانواده های آنان عنوان کرد.
خانم دکتر محمودیان گفت: در بازدیدهایی که از تعدادی از زندان های کشور داشتیم شاهد اقدامات خوب در حوزه اشتغال و حرفه آموزی بودیم و امیدوارم با توسعه همکاری ها بتوانیم در این زمینه هم افزایی خوبی داشته باشیم.
وی افزود: طبق بررسی ها و آمارهای موجود اشتغال در بخش صنایع دستی و هنرهای سنتی مورد توجه و علاقه بسیاری از زندانیان است و ما سعی می کنیم در این زمینه گام های اثربخشی برای حمایت از زندانیان و خانواده های آنان برداریم.
گفتنی است سازمان زندان ها در حوزه حرفه آموزی، تفاهم نامه هایی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد. 
شایان ذکر است در این تفاهم نامه بر توسعه همکاری های متقابل در زمینه تامین نیروی انسانی، برگزاری کلاس های آموزشی و توانمند سازی زندانیان، ایجاد ظرفیت های فروش محصولات تولیدی زندانیان و... اشاره شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز