خبرگزاری کار ایران

مجلس با تصویب قوانین حمایتی از نیروی انتظامی حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۸۵۱

فرمانده ناجا از مجلس درخواست کرد تا با تصویب قوانین حمایتی از ماموران خدوم نیروی انتظامی حمایت کرده و نسبت به رفع دغدغه‌های معیشتی آنها گام موثر بردارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا سردار حسین اشتری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با تبریک ماه ربیع‌الاول و اعیاد پیش رو و همچنین هفته گرامی داشت نیروی انتظامی گفت: تشکر می‌کنم از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر قالیباف و نمایندگان عزیزی که در خدمت شان هستیم و این فرصت را به نیروی انتظامی داده تا مطالب را ارائه کنم.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس عرصه نظم و امنیت و شهدای مدافع حرم و روح امام خمینی ادامه داد: از لطف و عنایت مقام معظم رهبری تشکر صمیمانه داریم که با پیام سراسر محبت خود حقیقتا باعث ارتقای روحیه و دمیدن روحی جدید در کالبد همکاران شد و انشالله با این هدایت‌ها و حمایت‌ها بتوانیم بیشتر از گذشته برای نظم و امنیت در خدمت مردم بزرگوار میهن اسلامی باشیم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: گستره ماموریت‌های ناجا بر کسی پوشیده نیست. نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور حضور فعال دارد. مرزبانان ما در ۸۸۵۵ کیلومتر مرز حضور ارند، در شهرها، در جاده‌ها، در روستاها و هر کجایی که مردم ساکن هستند، نیروی انتظامی حضور دارد و ماموریت‌های نیروی انتظامی تعطیل‌بردار نیست و به صورت شبانه‌روزی و در تمام ایام همکاران خدوم من در خدمت مردم هستند. امروز نیروی انتظامی با داشتن نیروهای انقلابی جهادی، ولایی و مردم‌دار و هوشمند و مقتدر در خدمت امنیت جامعه اسلامی است.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی بیش از ۱۰ هزار مقر ثابت و ۳۰ هزار گشت سیار در کشور دارد، تصریح کرد: امنیت امروز را مرهون مجادهت‌های همه رزمندگان اسلام شهدای گرانقدر نیروی‌های مسلح و تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان خدوم نیروی انتظامی هستیم. و باید این امنیت و آرامش را که با لاترین سرمایه برای مردم است حفظ کنیم. نیروی انتظامی برای استقرار و حفظ نظم و امنیت و احساس امنیت با تمام توان در میدان است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی تا پای جان برای امنیت مردم ایستاده است، خاطرنشان کرد: شهدایی که ماهانه تقدیم می‌شوند گواه این مدعا است بیش از ۱۳ هزار شهید و بیش از ۲۰ هزار جانباز موید این عرض بنده است که هم در دفاع مقدس و هم بعد از آن همچنان در حال مقابله و مبارزه با ناامن‌کنندگان و مخلان نظم و امنیت و همه کسانی که قصد به مخاطره انداختن امنیت مردم هستند، ایستاده است و خارج از هیاهوی سیاسی و گرایش به قومیت‌ها و گروه‌های مختلف مشغول ارتقای امنیت در سطح جامعه است و به پیروی از فرمان فرمانده معظم کل قوا که امنیت و آرامش مردم را خط قرمز نیروهای مسلح و نیروی انتظامی می‌دانند با اقتدار توام با مهربانی، عدالت، هوشمندی و عقلانیت در حال مبارزه و مقابله و خدمت‌رسانی به مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی ضمن اینکه وظیفه حفظ و ارتقای امنیت و ارتقای احساس امنیت را دارد یک نهاد خدمتگذار است در سال حدود ۷۰ میلیون خدمت را به مردم شریف کشور ارائه می‌دهد و شاید کمتر نهادی را داشته باشیم که مانند نیروی انتظامی باشد که در ضمن اینکه وظایف قانونی خود را انجام می‌دهد به مردم هم خدمت ارائه می‌دهد و رضایت ‌مندی آحاد ملت و فرمانده معظم کل قوا است که کارکنان را به خدمت تشویق می‌کند.

سردار اشتری با تاکید براینکه امنیت بستر تحقق هر هدفی است که بخواهیم در کشور به آن دست یابیم، بیان کرد: اگر امنیت نباشد نه در حوزه اقتصادی، نه سیاسی و اجتماعی موفق نخواهیم شد و برای ارتقای امنیت باید همه تلاش کنند. گره خوردن دو مسئله امنیت و سلامت در شرایط فعلی شعار هفته نیروی انتظامی باهم برای امینت و سلامت است در این مقطع حساس کشور و با توجه به ویروس کرونا که چندماهی است مردم راگرفتار کرده نیروی انتظامی از همان ساعت اولیه در کنار مدیران زحمت‌کش بهداشت و درمان بوده است از همان روز اول اقدامات خودمان را شروع کردیم در حوزه بهداشت و درمان تمام ظرفیت‌های ما مانند بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در اختیار بیماران قرار گرفت و ابلاغ کردیم در حد توان همه را پذیرش کنند.

وی ادامه داد: در بحث مقابله و مبارزه با محتکران که در روزهای اول از این فرصت سوء استفاده کردند نیز ورود پیدا کردیم و ده ها میلیون ماسک و اقلام مورد نیاز را کشف کردیم. همچنین در فضای مجازی کانال‌هایی که تشویش اذهان عمومی می کردند را شناسایی کردیم و بیش از ۳ هزار تارنما را شناسایی کرده و به آنها تذکر، اخطار و با برخی نیز برخورد کردیم. در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی با کمک مسئولان دیگر مانند بسیج ورود پیدا کردیم و کار بزرگی را انجام دادیم و الان هم در حال اجرای همین ماموریت‌ها هستیم.  دربحث ضدعفونی کردن معابر نیز از همه تجهیزات استفاده کردیم و افتخار می‌کنیم در کنار کادر درمان هستیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اما امروز افتخار ما این است که مجلسی انقلابی و مردمی داریم، تصریح کرد: خواسته ما این است که این مجلس پربرکت و نمایندگان مردم عزیز بخشی از مشکلات قانونی و زیرساختی نیروی انتظامی را حل کنند. با توجه به اینکه رییس مجلس نیز خود زمانی در نیروی انتظامی حضور داشته و به ماموریت‌ها آشنا هستند ما نیز امیدواریم گشایش‌هایی برای ما ایجاد شود. همچنین خواستار تقویت زیرساخت‌ها و تقویت فوری توان ناجا هستیم. پایه اعتبارات ما ضعیف است و باید تقویت شود ممکن است در این وضعیت خاص و تحریم‌ها و مشکلاتی که وجود دارد اعتبارات و گشایش‌ها ممکن نباشد اما جز‌ جاهایی که اولویت دارد نیروی انتظامی و پلیس است که باید توجه کنند و ان‌شاءالله در برنامه ۱۴۰۰ و در برنامه پنج ساله توسعه هفتم تقاضای ما این است که مجلس شورای اسلامی اهتمام بیشتری به زیرساخت‌ها و توان اولیه نیروی انتظامی داشته باشند. البته با توجه به تمام کسری‌ها و فشارهایی که هست و کمبود اعتبارات از ماموریت‌ها کم نکردیم و نیروهای جان برکف نیروی انتظامی با تلاش مضاعف و روحیه جهادی و انقلابی و تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا کار خود را به خوبی انجام داده و خلأ ها را پرکرده‌اند اما اگر امکانات بیشتر داشته باشیم حتما تاثیرگذاری ما چندبرابر خواهد شد و ما این نیازمندی‌ها را خدمت رییس مجلس اعلام خواهم کرد.

سردار اشتری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره معیشت کارکنان نیروی انتظامی گفت: در بحث معیشت کارکنان باید به این قشر زحمت‌کش عنایت ویژه شود. با کمبود خانه‌‌های سازمانی در مرزبانی در نقاط کشور مواجه هستیم در شهرها نیز همینطور. یکی از عواملی که می‌تواند تاثیرگذار مستقیم در اجرای ماموریت‌ها باشد همین پشتیبانی‌ها از معیشت کارکنان است و من از کارکنان عزیزم و خانواده‌‌هایشان عذرخواهی کنم که با شکیبایی در اجرای ماموریت‌ها کمک می‌کنند.

وی ادامه درباره اصلاح قوانین نیز گفت: قوانین مورد نیاز با ید مورد توجه و عنایت قرار بگیرد. توسعه امنیت پایدار مردمی بدون مشارکت مردم و تعامل مداوم و ثمربخش پلیس و مردم محقق نمی‌شود. تقویت پیوند با مردم در جهت مردمی کردن امنیت همواره به عنوان یک عنصر موثر در پایداری امنیت همواره مورد توجه نیروی انتظامی بوده و ما نمی‌توانیم بدون مشارکت مردم کارها را پیش ببریم و باید از اعتماد مردم به فرزندان خودشان در نیروی انتظامی تشکر کنیم اما باید این پیوند بیش از گذشته شود. نیروی انتظامی مقتدر و باصلابت برخواسته از قانون در مقابل گردنکشان و مخلان امنیت می‌ایستد. اقتدار ما برای هر شخص و هر گروهی که قانون شکتنی کنند، است و با اراذل و اوباش و گردنکشان که به حقوق مردم تجاوز کنند می‌ایستیم و با مردم عزیز با رافت و مهربانی برخورد می‌کنیم. امید است مجلس یازدهم در این زمینه و حمایت‌های خود بتواند این توان و قدرت نیروی انتظامی را افزایش دهد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به موضوع ترافیک و تصادفات جاده‌ای گفت: در خصوص موضوع ترافیک و راه‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات اقدامات خوب و موثری همکاران من انجام داده‌اند و باید از آنها تشکر کنم و با کاهش خوبی که صورت گرفته امیدوارم بتوانیم این روند را با تجهیزات بیشتر و امکانات بیشتر و هوشمند سازی بیشتر ادامه دهیم.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اولیت‌دار ما هوشمندسازی پلیس است که با همکاری که صورت می‌گیرد بتوانیم هر چقدر که می‌توانیم این خدمت رسانی را افزایش دهیم و درکنار مردم عزیز باشیم.

وی تاکید کرد امیدواریم مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین حمایتی از ماموران خدوم حمایت کرده و نسبت به رفع دغدغه‌های معیشتی آنها گام موثر بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز