خبرگزاری کار ایران

تاکید فرمانده مرزبانی ناجا بر لزوم همکاری جدی افغانستان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۷۷۱

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه مسئولیت مرزها بر عهده مرزبانان نیروی انتظامی است و مرزبانان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هستند، گفت :همکاری و هماهنگی بین مرزبانان دو کشور می بایست اساسی، کاربردی و جدی باشد و با تبادل اطلاعاتی با این پدیده شوم مبارزه کرد.

به گزارش ایلنا، سردار "احمدعلی گودرزی" در دیدار با "محمد هاشم اورتاق" معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان، اظهار داشت: ما با کشور دوست و مسلمان افغانستان هم مرز هستیم و قرابت فرهنگی و تاریخی دیرینه ای بین دو کشور وجود دارد و این ارتباط دیرینه بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به ایجاد امنیت پایدار در مرزهای طولانی با کشور افغانستان، افزود: ما  اشتراکات دینی و فرهنگی بسیاری با کشور افغانستان داریم و این وجه مشترک  بسیار ارزشمند است که قلوب را به هم نزدیک می کند.

فرمانده مرزبانی ناجا  با اشاره به آسیب های خانمان سوز  مواد مخدر تصریح کرد: مواد مخدر زاییده دست و تولید سودجویان و انسان های خطاکار و توطئه دشمنان است که با همکاری دو کشور می توان مانع جولان قاچاقچیان شد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت مرزها بر عهده مرزبانان نیروی انتظامی است و مرزبانان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هستند،  افزود : همکاری و هماهنگی بین مرزبانان دو کشور می بایست اساسی،کاربردی و جدی  باشد و با تبادل اطلاعاتی با این پدیده شوم مبارزه کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به توطئه های استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار  ادامه داد: بحمدالله  وحدت کاملی در کشور ما وجود دارد و با اعتقاد به خدا و با پشتیبانی مقام معظم رهبری در مقابل هجمه های دشمنان ایستاده ایم و از کیان اسلامی دفاع و حراست می کنیم.

سردار گودرزی با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر صنعتی در کشور افغانستان افزود: گشت های مشترک و همزمان در مرزهای مشترک دو کشور به امنیت پایدار مرزها کمک شایانی می کند.

 قدردانی از میزبانی فرماندهی مرزبانی ناجا

در ادامه در این دیدار، "محمد هاشم اورتاق" معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی فرماندهی مرزبانی ناجا با  اشاره به تولید 84 درصد تریاک کل دنیا در افغانستان، اظهار داشت: با توجه به حضور نیروهای طالبان در برخی از نقاط مرزی و ولایت های افغانستان، این کشور در مبارزه با کشت و تولید مواد مخدر دچار مشکل است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان در پایان به انهدام 52 لابراتوار ساخت شیشه در این کشور، اشاره و خاطرنشان کرد: نگرانی و حساسیت جمهوری اسلامی ایران را درک می کنیم و امیدواریم با اصلاح و بازنگری قوانین مبارزه با مواد مخدر بخشی از خلاء های موجود رفع و گام های موثرتری در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز