خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم:

خیرین آموزش عالی پشتوانه مستحکم علم و فناوری هستند

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۷۴۱

علی اسلامی پناه، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیات و فناوری اظهار داشت: خیرین آموزش عالی پشتوانه مستحکم علم و فناوری هستند.

به گزارش ایلنا، علی اسلامی پناه در حاشیه مراسم افتتاح، تکمیل و کلنگ‌زنی پروژه‌های دانشگاه کاشان از حضور و مشارکت خیرین دانشگاه کاشان قدردانی کرد و گفت: خیرین ارجمند، سنت حسنه و ابداع نوآورانه بسیار ارزنده‌ای را در عرصه علم و فناوری این دانشگاه به یادگار گذاشته‌اند که جای تقدیر دارد و مایه مباهات و افتخار و برای کل کشور الگو است.

وی به ارتقای این سنت حسنه در کل کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر که اعتبارات دولتی جوابگوی نیازها و مشکلات دانشجویان در دانشگاه‌ها نیست خیرین پشتوانه بسیار ارزنده‌ای برای جوانان و حل مشکلات علم و فناوری می‌توانند باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: با حضور انسان‌های نیکوکار می‌توان فکر و ایده‌های بزرگی که در بین جوانان‌مان هست ولی تجهیزات ندارند، را به عمل تبدیل کنند تا شکوفایی و توسعه علمی را در دانشگاه‌ها شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: اگر قرار است جمهوری اسلامی جایگاه علم و فناوری کنونی در جهان را حفظ کند و آن را ارتقا بخشد، نیازمند حامیان بزرگ و انسان‌هایی با عزم و اراده کافی است که در کنار ایده‌ها، استادان، معلمان و دارندگان افکار بزرگ بایستند.

اسلامی‌پناه با بیان اینکه نهادهای بزرگی مانند وقف در کشور وجود دارد اما این نهادها هنوز نتوانستند عرصه علم را تکان دهند، خاطر نشان کرد: خیرانی که به دنبال سودجویی نیستند، توانسته‌اند عرصه علم و فناوری را در جامعه محقق کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به اینکه امروز جهان، علم را منشا تمام قدرت‌ها می‌داند، علم باید روی شاخص‌ها حرکت کند و توسعه باید بر پایه علم‌محور باشد، گفت: مایه مباهات است که کاشان نخستین بنیاد خیران در عرصه علم، پژوهش و فناوری را در کشور در اختیار دارد.

وی به حمایت وزارت علوم از خیرین عرصه علم و فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: دولت و مجلس باید با اختصاص بودجه و برداشتن موانع، راه را برای ورود خیرین در این عرصه هموار کنند تا با مشارکت این دو بخش بتوان مشکلات عرصه علم و فناوری را مرتفع ساخت.

اسلامی پناه با بیان اینکه دولت و وزارت علوم، همراه و همیار خیرین و واقفان است خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در قوانین پیش‌بینی شده این است که اگر خیرین در عرصه خوابگاه‌های دانشجویی خوابگاه‌هایی را بسازند، سود آن از طرف سازمان امور دانشجویان وزارت علوم پرداخت و از پرداخت مالیات نیز معاف خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز