خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ؛

شروع به کار"پلیس دوچرخه سوار " در منطقه ۷

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۶۶۶

رئیس پلیس راهور تهران در مراسم افتتاح کانکس پلیس دوچرخه سوار از آمادگی دیگر مناطق پلیس راهور تهران بزرگ برای گسترش طرح پلیس دوچرخه سوار خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "محمد حسین حمیدی" در افتتاحیه کانکس پلیس دوچرخه سوار ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و تبریک هفته ناجا، گفت: خدا را شاکریم که توانستیم امروز در خدمت شما حاضر باشیم واین مهم را قدر می دانیم .

وی اظهار داشت: بحث و نگاه انسان محوری در حوزه درون شهری غیر قابل اجتناب است و این نیست که ما چند گزینه داشته باشیم و بخواهیم یکی را انتخاب کنیم و بحث همان بحث انسان محوری و توسعه فرهنگ می باشد که جوامع توسعه یافته این را تجربه کرده‌اند و اگر بخواهیم زندگی آینده را در داخل شهرها قابل دوام و سبک زندگی درستی باشد باید به سمت انسان محوری پیش برویم.

سردار حمیدی ادامه داد: بحث رفتارسازی و فرهنگ‌سازی یکی از اولویت‌های پلیس است البته شهر تهران همانند دیگر کلان شهرها دارای مشکلات متعددی است که مهم‌ترین آن آلودگی هواست و ترافیک وکرونا هم به آن اضافه شده است که کاملا کرونا از بستر آلودگی هوا بیشترین سوء استفاده را می‌کند که در این شرایط بیشترین شیوع را پیدا می کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: باید عرصه را بر خودروها تنگ تر کرد تا انسان ها بتوانند در شهر راحت تر زندگی نمایند ترافیکی که در مناطق مرکزی وجود دارد بیشتر و متراکم تر نسبت به دیگر مناطق است و بدلیل بافت جمعیتی تراکم امکان توسعه نیست و یا کم است ولی استفاده از دوچرخه می تواند تردد را سهولت بخشد و ترافیک را کاهش دهد و تردد ها می تواند با این وسیله صورت پذیرد و در خیلی جاها که می گویند به راحتی از موتورسیکلت استفاده می شود می توان از دوچرخه برای تردد راحت تر و پاک تر استفاده کرد.

وی ابراز داشت: البته اگر بتوانیم فضایی راحت تر و امن تر برای دوچرخه در نظر بگیریم مردم در محل های زندگی خود براحتی می توانند از دوچرخه استفاده کنند و براحتی می توان از دوچرخه اگر فضای خوب و ایمن و قابل استفاده باشد بهره برد و شهروندان براحتی حتی برای خرید های کم و کوچک هم می توانند از این وسیله استفاده کنند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با این افتتاح که انجام شد می بایست به توسعه این طرح کمک کنیم و پلیس راهور تهران بزرگ آمادگی دارد در دیگر مناطق و در سطح شهر تهران از این امکان استفاده کند و پلیس را به حمل و نقل پاک و دوچرخه مجهز کند و البته امنیت تردد دوچرخه سواران برای همه ما بسیار مهم است و امیدواریم که این طرح را بتوانیم گسترش دهیم و حجم خودروها را بتوانیم را با این کار کم تر کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز