خبرگزاری کار ایران

اولین ثبت میراث طبیعی تهران در حال از بین رفتن است/فضای سبز منطقه ۱۰ در معرض نابودی

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۳۰۹

عضو شورای شهر تهران گفت: اولین پرونده ثبت میراث طبیعی مربوط به این منطقه و میراث هفت چنار است،‌ اما طبیعت آن در حال از بین رفتن است. از همین هفت چنار تنها دو چنار باقی مانده و پنج عدد از آنها خشک شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ احمد مسجد جامعی در جریان دویست و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شورایاری منطقه ده گفت: مسائلی که امروز توسط رابط شوراریاری مطرح شد، در سال ۸۸ نیز در صحن شورا مطرح و عین این مسائل در آن دوره هم وجود داشت، یعنی از سال ۸۸ و با گذشت یک دهه اتفاقی نیفتاده است.

او ادامه داد: در غالب پروژه‌های کوچک مقیاس محلی برخی مشکلات حل می‌شود و تنها دنبال حرف‌های بزرگ،‌ کارهای بزرگ و افتتاح‌های بزرگ نباشیم. ما در هفته گذشته ۵۰ پروژه کوچک مقیاس را افتتاح کردیم و اینکه می‌گوییم به شورایاری اهمیت می‌دهیم چرا که با کمک آنها رسیدن به زندگی مطلوب با هزینه کم فراهم می‌‌شود.

مسجدجامعی گفت: در منطقه ده  ساختار فرهنگی منطقه با قدمت است و فضای سبز ویژه‌ای هم دارد. اولین پرونده ثبت میراث طبیعی مربوط به این منطقه و میراث هفت چنار است،‌ اما طبیعت آن در حال از بین رفتن است. از همین هفت چنار تنها دو چنار باقی مانده و پنج عدد از آنها خشک شده است. آنقدر در این منطقه باغ انار وجود داشت که می‌گفتند تهران انار دارد و چهار راه اناری بوده است. در نتیجه فضای سبز این منطقه مهم است که در معرض نابودی است.

آشفتگی‌هایی که دارد به ویژه دلیل همجواری با بزرگراه‌ها و فرودگاه باعث شده است تا در معرض آلودگی بسیار زیادی باشد. حداقل با توجه به سنت اینجا که اولین میراث طبیعی ایران است به آن توجه شود. اینها هویت و شخصیت منطقه است و منطقه از لحاظ هویتی در حال آسیب دیدن است و باید به این عناصر هویت ساز در منطقه توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز