خبرگزاری کار ایران

ترفند قاچاقچیان موادمخدر برای دور زدن قانون

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۱۵۵

مدیرکل اموال و دارایی‌های ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سوء استفاده قاچاقچیان از خلاءهای قانونی، زمینه سوء استفاده بیشتر آنان را فراهم کرده است؛ به‌گونه‌ای که بیشترین تعداد وسایل نقلیه که به خاطر حمل موادمخدر توقیف می‌شوند به نام دیگران است و عملا زمینه برخورد سخت‌گیرانه با این قاچاقچیان فراهم نیست.

به گزارش ایلنا، محمدحسن جهان در جلسه کمیته شناسایی اموال و مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان در ساری گفت: موادمخدر در دنیا به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است که آسیب‌های فروانی را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: تغییر الگوی مصرف موادمخدر از سنتی به صنعتی طی یک دهه گذشته نگران‌کننده است، در گذشته تعداد موادمخدر سنتی و صنعتی در دنیا، ۵۰ نوع بود ولی امروز به بیش از ۷۰۰ نوع رسیده است، موادی که باعث اختلالات در عملکرد روانی، جسمی و مغزی فرد می‌شوند.

دبیر شورا تاکید کرد: موادمخدر آنچنان آرام و بی صدا بر جسم و روان فرد مصرف‌کننده جا خوش می‌کند که هیچ معتادی آغاز اعتیاد خود را به یاد نمی‌آورد .

جهان تصریح کرد: برای جلوگیری از گسترش فاجعه اعتیاد باید جوانان را درک کنیم و در امر مبارزه و ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان تلاش بیشتری کنیم.

همچنین احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، گزارشی در مورد اقدامات انجام شده در زمینه شناسایی اموال قاچاقچیان و سوداگران مرگ ارائه کرد و گفت: در حوزه برخورد قاطع و فراگیر با قاچاقچیان، باید در قوانین مرتبط با این حوزه تجدید نظر شود.

وی تاکید کرد: سوء استفاده قاچاقچیان از خلاهای قانونی، زمینه سوء استفاده بیشتر آنان را فراهم کرده است؛ به‌گونه‌ای که بیشترین تعداد وسایل نقلیه که به خاطر حمل موادمخدر توقیف می‌شوند به نام دیگران است و عملا زمینه برخورد سخت‌گیرانه با این قاچاقچیان فراهم نیست.

مظفری ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر ضربه جدی به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان بیش از گذشته فراهم شود.

همچنین مدیرکل اموال و دارایی‌های ستاد با حضور در گلزار شهدای شهرستان ساری به مقام شامخ شهیدان به ویژه «شهید گرانقدر عبدالله عبدی» از شهدای عزیز مبارزه با موادمخدر ادای احترام کرد و یاد و خاطره بیش از ۳۸۰۰ شهید سرافراز عرصه مبارزه با موادمخدر را گرامی داشت و گفت: شهدا به‌عنوان قهرمانان اصلی این مرز و بوم، همان نام‌آورانی هستند که گاه در اوج بی نامی در آسمان‌ها مشهورتر از زمین‌اند.

جهان، شهادت را از برترین واژه‌های فرهنگ اسلامی و از مقدس‌ترین مفاهم الهی و اوج کمال انسان دانست و تصریح کرد: شهدا با ایثار و از خودگذشتگی خود، امنیت و آرامش را به کشور و ملت ایران هدیه کردند و ما همواره مدیون خون شهدا هستیم.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ وی با اشاره به تغییر عرصه جنگ دشمنان از عرصه نظامی به عرصه فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: جانثاری و از خودگذشتگی شهدای عزیز این ستارگان پرفروغ انقلاب را در مقابل نقشه های شوم دشمنان بیمه کرده است و برای حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب ضرورت دارد تا همواره یاد و خاطره شهدا در زندگی مان ساری و جاری باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز