خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

نرخ اعتیاد زنان در کشور نسبت به آمارهای جهانی وضعیت بدی ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۰۰۹

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: خوشبختانه نرخ اعتیاد و استفاده از دخانیات در زنان ایرانی نسبت به بسیاری از آمارهای جهانی وضعیت بدی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور  در امور زنان و خانواده در نشست خبری هفته سلامت بانوان ضمن گرامیداشت این هفته بیان کرد: یکی از محورهای شاخص جنسیت، سلامت است که در کیفیت زندگی تاثیر خواهد داشت و در این 40 سال هم شاهد کیفیت سلامت زنان در کشور هستیم، در حال حاضر در 31 استان برای ارتقای سلامت زنان برنامه داریم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد افزایش استعمال زنان از دخانیات افزود: مساله‌ی اصلی استفاده از دخانیات در زنان فرهنگ  وآموزش است، تبعات و آثار استفاده از این ماده در دنیای پزشکی کاملا اشکار است، وزارت بهداشت و رسانه‌ها باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام دهند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: خوشبختانه نرخ اعتیاد و استفاده از دخانیات در زنان ایرانی نسبت به بسیاری از آمارهای جهانی وضعیت بدی ندارد، اما در هر حال باید حساسیت بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

ابتکار ادامه داد: سال گذشته یک تفاهم نامه‌ای را با ستاد مبارزه با مواد مخدر امضا کردیم و امسال امیدواریم موافقت نامه‌ی آن را به زودی اجرایی کنیم و هدف اصلی پیشگیری از اعتیاد در زنان و خانواده‌ها است.

وی در مورد آموزش بهداشت بلوغ در مدارس گفت: ما از ابتدای دولت دوازدهم به صورت خاص روی این پیشنهاد کار کردیم و مدتی هم دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی بود و بسیار هم روی این موضوع کار کردند.

ابتکار بیان کرد: یکی از موضوعات امروز آموزش استفاده‌ی صحیح از اینترنت است،چون اینترنت ابزار بسیار خوبی است که می‌توانیم برای موضوعات آموزشی  و اشتغال از آن استفاده کنیم، ولی یکی از مخاطراتش هم  سوء استفاده‌هایی است که حتی به شبکه‌های خرید و فروش زنان هم می‌رسد و لازمه‌ی همه‌ی اینها کسب آگاهی خانواده‌ها برای استفاده‌ی صحیح از اینترنت است چون یک بخشی از خطرات این فضا سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان و زنان خواهد بود، در مورد این موضوع هم یک نشستی را با کشور اندونزی داشتیم که محور بحث‌ها کاملا همین موضوعات بود.

کودک همسری تبعات روحی و جسمی زیادی دارد

وی با اشاره به پایین بودن میزان کودک همسری در کشور گفت: میزان کودک همسری در کشور خیلی بالا نیست ولی می‌دانیم زیر 14 سال کودک محسوب می شود و ازدواج آنان تبعات روحی و جسمی به دنبال  خود دارد که در لایحه ممنوعیت ازدواج این کودکان مطرح شده است و مهمترین اقدام باید از سوی سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی صورت بگیرد، ایران اوژانس اجتماعی قوی دارد و در چند مورد کودک همسری بهزیستی و دادستانی ورود کرده و جلوی این اتفاق را گرفته است.

همه 123 را می‌شناسند

ابتکار گفت: تشدید مجازات پدر در قتل فرزند از اهمیت برخوردار است و حمایت اورژانس اجتماعی در این موضوع مدنظر قرار گرفته و در این مدت به توان افزایی کارشناسان اورژانس اجتماعی توجه شده  است امسال در شرایط کرونایی دو اتفاق افتاد، مردم نمی‌دانستند که طی تماس با 123 می توانند مشاوره دریافت کنند و امسال با همکاری وزارت ارتباطات پیامکی برای همه ارسال شد و حالا تمامی ایرانی‌ها 123 را می شناسند.

 وی در پایان افزود: اسم مادر در شناسنامه کودک ثبت می‌شود اما در کارت ملی به این موضوع توجه نشده که پیشنهاد دادیم در وزارت کشور این مقوله بررسی شود و سازمان ثبت باید نظر نهایی خود را اعلام کنند، ولی وزیر کشور با این طرح موافق است، فقط وقتی نوزاد متولد می‌شود یک خط، نام مادر در کارت ملی اضافه می‌شود که این مقوله نیازمند مصوبه دولت است و ماه آینده برای این موضوع اقدام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز