خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۶۵۳

وزیر آموزش و پرورش فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش را به معلمان تربیت بدنی و دانش آموزان سراسر کشور تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، در متن پیام محسن حاجی میرزایی آمده است: «

بدینوسیله فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش را که مقارن با حلول ماه مبارک ربیع شده است، به معلمان تربیت بدنی، دانش آموزان، والدین گرامی و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در سراسر کشور تبریک عرض می کنم.

موضوع تربیت بدنی و سلامت دانش ­آموزان در سند تحول بنیادین، مورد اعتنای جدی قرارگرفته، به نحوی که در بیانیه ارزش­ها، چشم انداز و هدف­های کلان، بر نشاط و سلامت جسمانی دانش آموزان، حفظ و ارتقاء سلامت فردی و پاسخ دهی به نیازهای جسمی و روانی دانش­آموزان از طریق ورزش و تفریحات سالم فردی و گروهی تاکید شده است.  

به همین لحاظ، وزارت آموزش و پرورش، با الهام از آموزه­های سند تحول بنیادین، مصمم است، مجموعه ای از طرح‌ها و پروژه‌های تربیت بدنی و ورزش را طراحی و در مدارس سراسر کشور به مرحله اجرا بگذاردکه باعث ترویج و گسترش سبک زندگی سالم، فعالیت‌های جسمانی و تناسب وزن در بین آحاد دانش آموزان کشور گردد.یکی از این طرح‌ها در حال حاضر و به اقتضای شرایط شیوع کرونا، پروژه «کنترل وزن و چاقی دانش­آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم» است که اجرای سراسری آن، نقش موثری را در تأمین سلامت عمومی امروز و آینده آحاد جامعه ایفا خواهد نمود.

در این ایام که اجرای فعالیت های تربیت بدنی و ورزش در کشور و در مدارس محدود شده است، خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش توانسته است با ایجاد شبکه آموزش دانش آموزان و پیش بینی کانال های تخصصی تربیت بدنی به آموزش و ترویج سبک زندگی فعال ویژه سنین و دوره های تحصیلی مختلف ارائه نماید و از این طریق به ترویج سبک زندگی پویا و فعال نسل در حال تکوین کمک کند.

بدیهی است، توسعه و ارتقاء پایدار تربیت بدنی ورزش در سطح ملی و بین المللی کلیه کشورها ریشه در تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزی آن کشورها دارد. در کشور ما نیز ریشه و بنیان ورزش همگانی و ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را می‌بایست در تربیت بدنی و ورزش مدارس جستجو نمود و غفلت از این موضوع باعث کم رمقی برنامه‌های ورزشی کشور خواهد شد.

بی شک معلمان و مربیان سخت کوش و شریف تربیت بدنی در این شرایط به عنوان رکن اصلی، نقش بی بدیل و تعیین کننده‌ای در حفظ و ترویج  فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی کشور داشته‌اند، که از یکایک این عزیزان صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می کنم.

از دانش آموزان گرامی و فرزندان خویش نیز می‌خواهم که با بهره‌مندی از فرصت‌های بوجود آمده، اجازه ندهند که شرایط موجود از فعالیت‌های حرکتی آنان بکاهد و با شرکت جستن در فعالیت‌های حرکتی و برنامه‌های آمادگی جسمانی، سلامتی، شادابی، توانمندی و مهارت‌های اجتماعی و روانشناختی خویش را ارتقاء بخشند.

از والدین گرامی نیز انتظار دارم، با دغدغه داشتن فرزندانی خداجو، با اخلاق، سالم، توانا، بانشاط، ماهر، جمع‌گرا، مسئولیت پذیر، وظیفه شناس و خود باور، حمایت و همراهی لازم را از شرکت جویی فرزندان خویش در برنامه‌های سلامت بخش و نشاط آفرین تربیت بدنی بعمل آورند.

از مدیران پر تلاش مدارس سراسر کشور و همچنین از سازمان‌ها و نهادهای سهیم و مؤثر درخواست می‌نمایم، در این شرایط سخت، از هیچ حمایتی از تربیت بدنی دانش آموزان برای داشتن یک ملت سالم، فعال و پرافتخار دریغ نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز