خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از ورودی ایستگاه مترو نواب در خط ۷

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۵۶۶

ورودی ایستگاه مترو شهید نواب صفوی در خط ۷ مترو تهران، فردا جهت استفاده شهروندان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا،‌ شرکت مترو تهران اعلام کرد: ایستگاه شهید نواب صفوی در تقاطع خطوط ۲ و ۷ یکی از عمیق‌ترین ایستگاه های مترو است. این ایستگاه در مجاورت بخش جنوبی تونل توحید، مراکز تجاری منطقه 11 و در یکی از پرترددترین نقاط پایتخت قرار دارد.

موقعیت مکانی، ظرفیت مسافر پذیری و نیز ماهیت تقاطعی ایستگاه نواب باعث شده است این ایستگاه در عرصه خدمت رسانی ناوگان ریلی به مسافران تهرانی از اهمیت بالایی برخوردار باشد به صورتی که به طور متوسط روزانه حدود ۵۰ هزار سفر درون شهری را پوشش می دهد.

زیربنای ایستگاه شهید نواب صفوی بیش از ۱۴ هزار متر مربع و عمق آن از سطح زمین ۴۸ متر است.

از تجهیزات ویژه ای که همزمان با افتتاح ورودی شرقی این ایستگاه تکمیل شده و به بهره برداری می رسد، می توان به سامانه های تهویه تونلی و ایستگاهی، پست برق LPS، تجهیزات مخابراتی و نیز سیستم اطفای حریق اشاره کرد. 

پیش از این ایستگاه شهید نواب صفوی به عنوان چهاردهمین ایستگاه خط 7 متروی تهران، در سال 1396 افتتاح شده بود اما شهروندان تنها از طریق سکوی خط 2 به  خط 7 مترو دسترسی داشتند. اکنون با بهره برداری آزمایشی از ورودی شرقی ایستگاه مذکور، تمام ظرفیت های این ایستگاه فعال شده و دسترسی به محدوده خیابان هایی مانند دامپزشکی، جیحون، رودکی تسهیل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز