خبرگزاری کار ایران

بررسی ناتمام طرح بازنگری در طرح تفصیلی برمبنای ظرفیت‌های گردشگری

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۴۹۷

بررسی طرح الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه‌های این طرح در صحن شورای شهر تهران ناتمام ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌  بررسی طرح "الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه‌های این طرح" آخرین دستور جلسه‌ای بود که صبح امروز روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت. 

 محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری  و شهرسازی در تشریح این طرح گفت: بسیاری از نگرانی‌های که در این طرح در خصوص توجه به گردشگری ذکر شده در پیوست‌های طرح تفصیلی نیز موجود است. اما با توجه به این که رویکرد مدیریت شهری پنجم انسان محوری و توجه بیشتر به قلمروی عمومی و ارتقای کیفیت زندگی است، کمیته‌‌ی گردشگری شورای شهر طرحی را ارائه کرد که در آن براساس برنامه 5 ساله سوم، شهرداری موظف است در بازنگری طرح تفصیلی به رویکرد گردشگری توجه ویژه کند.

او با بیان اینکه این طرح در کمیسیون معماری و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت گفت: شهرداری می‌بایست براساس این طرح در بازنگری طرح تفصیلی، نظام گردشگری و توزیع عناصر آن را بر روی لایه گردشگری در طرح تفصیلی مشخص کند و همچنین طرح‌های موضعی و موضوعی گردشگری را در بازنگری طرح تفصیلی مورد توجه قرار دهد و طرح را به نحوی بازنگری کند که تحقق پذیری پهنه و مسیرهای گردشگری محقق شود که در این راستا مقررات حمایتی و ضوابط تشویقی نیز تدوین می‌شود.

سالاری ادامه داد: چند ماه است که این طرح در کمیسیون مشترک در حال بررسی است و همه ابعاد آن دیده شده. فلسفه ایجاد این طرح این است که شهرداری تهران در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی لایه گردشگری را مبتنی بر رویکرد انسان محوری مورد توجه قرار دهد.

محسن هاشمی در واکنش به این طرح گفت: گردشگری در تهران باید مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم در آینده با رفتن تحریم‌ها و کرونا این شرایط بهتر شود اما دقت داشته باشید که این پهنه‌ها در طرح تفصیلی کلام قرآن نیست و می‌تواند اضافه و کم شود اما وقتی به این طرح پیشنهادی امروز نگاه می‌کنیم می‌بنیم قوی نوشته نشده است.

او از سالاری درخواست کرد لایحه‌های جدید در طرح تفصیلی پیشنهاد دهد و افزود: پهنه‌ها خیلی کلی هستند به عنوان مثال یک پهنه S  داریم که همه چیز از توالت تا مدرسه و غیره در آن است که سازندگان هر چه به صلاحشان هستند می‌سازند و بقیه را مورد بی توجهی قرار می‌دهند و به نظر می‌رسد که لازم است این طرح نیز مجددا به کمیسیون برگردد تا حسابی بررسی شودو بعد از آن به صحن علنی بیاید.

به گزارش ایلنا، بررسی "طرح الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه‌های این طرح" به دلیل اتمام وقت قانونی جلسه شورا به جلسه آینده موکل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز