خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

مدارس اجازه ندارند از پیام‌رسانی به جز شاد استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۴۱۹

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تمام مدارس استفاده از شاد تعیین شده و اجازه ندارند از سایر پیام رسان‌های خارجی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نهمین نشست گفتگوی هفته که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت مجازی برگزار شده بود در جمع خبرنگاران گفت: در گفتگوی هفته امروز میزبان جناب آقای جهرمی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات بودیم این نشست هر دو هفته یکبار با حضور یکی از اعضای کابینه و با هدف بررسی مسائل مشترک آموزش و پرورش و آن دستگاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این نشست درباره توسعه شبکه شاد، هوشمند سازی مدارس و یکپارچه سازی سامانه‌های آموزش و پرورش گفتگو شد. مدیران کل استان‌ها به نمایندگی از سایر استان‌ها نکاتی را که جمع بندی کرده بودند به استحضار وزیر ارتباطات رساندند و ایشان هم زمینه‌های کار را مورد بحث قرار دادند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که علت عدم حضور وزیر ارتباطات در این نشست چه بوده است؟ گفت: وزیر ارتباطات به صورت ویدئویی حضور پیدا کرده بود اما علت عدم حضور فیزیکی وی این بود که یکی از فرزندان وی علائمی داشته و تا اعلام نتیجه تست احتیاط کردند و در جمع ما حاضر نشدند.

حاجی میرزایی گفت: قطعاً استفاده از اینترنت برای شبکه شاد چه برای معلمان و چه برای دانش آموزان رایگان است و اگر کسی در تامین اینترنت رایگان با مشکل مواجه است حتماً منعکس کند. وزارت ارتباطات اعلام کرد و مواردی هم که برخی اعلام کرده بودند بررسی شد و آنها واقعی نبود. اینترنت شاد برای معلمان و دانش آموزان رایگان است.

وی عنوان کرد: در مورد برخی از ساعات روز که به دلیل ترافیک بالا با مشکلات مواجه می‌شویم،‌ بخشی از آن به این علت است که زیرساخت فنی شاد باید توسعه پیدا کند که همراه اول برای تقویت آن اقدام کرده است. همچنین وزارت ارتباطات هم برای حمایت از همراه اول در تقویت زیرساخت‌ها همکاری کرده و قول مساعدت داده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نکته دیگر اینکه ترافیک را در بین چهار قطب اصلی کشور یعنی آذربایجان‌شرقی، فارس، خراسان، تهران و اصفهان توزیع کنند که این هم می‌تواند در کاهش بار ترافیکی در ساعت پرمصرف موثر باشد. در آموزش و پرورش هم با توزیع زمان کلاس‌ها از صبح تا بعد از ظهر تلاش کردیم که ساعت ۱۰ تا ۱۲ که با ترافیک بیشتری روبرو هستیم حجم کمتری از کار را متوجه این ساعت کنیم.

حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که پیش‌ یک بسته 20 گیگی به معلمان داده شده بود که اکنون این بسته به اتمام رسیده است، آیا بسته جدید اینترنت ارائه خواهد شد؟ گفت: اینترنت معلمان بدون هیچ محدودیتی رایگان است. آن 20 گیگ برای کارهایی بود که معلمان می‌خواستند خارج از شبکه شاد برای آماده کردن محتوای درسی انجام دهند، اختصاص داده شده بود.

وی افزود: برای تمام مدارس استفاده از شاد تعیین شده و اجازه ندارند از سایر پیام رسان‌های خارجی استفاده کنند. شاد امکانات خیلی خوبی را در اختیار آنها قرار داد. ظرفیت و تنوع خدماتی که در شادی وجود دارد در هیچ یک سرویس‌های خدمت رسان آموزشی وجود ندارد. آمار استفاده و پیوستن به شاد هر روز افزایش پیدا می‌کند و روزبه‌روز مسائل و مشکلات آن کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز