خبرگزاری کار ایران

تدبیر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای حمایت از نابینایان

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۶۳۴

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت توجه به مشکلات نابینایان در شهر از اختصاص دادن فضای آموزشی تلویزیون‌های شهری این حوزه در جهت حمایت از نابینایان به منظور آگاهی بخشی عموم شهروندان از فضای زندگی این افراد و اجراى رسالت اجتماعى شهردارى خبر داد.

به گزارش ایلنا،  همزمان با روز جهانى عصاى سفید،"سید مناف هاشمی"به منظور بررسى مشکلات نابینایان با مدیران انجمن نابینایان و اوتیسم ایران دیدار کرد.

در این نشست مشکلات و درخواست هاى خانواده هاى اوتیسم و  نابینایان در حوزه ى حمل و نقل عمومى مطرح شد و مدیر انجمن نابینایان کشور  خواستار حمایت همیشگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شد‌.

 در ادامه غفاری مدیر انجمن اوتیسم ایران نیز  تصریح کرد: با حمایت دکتر حناچی شهردار تهران الحاقیه اوتیسم به مصوبه شهر دوستدار کودک تهران با همراهی اعضا شورای شهر تهران اضافه خواهد شد و این موضوع نقطه عطفی برای آشنایی و بستر سازی شهروندان تهرانی با این گروه اجتماعی خواهد بود.

“سید مناف هاشمی” معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید، با بیان اینکه  در راستای حفظ حقوق نابینایان باید به گونه ای عمل کنیم که نابینایان و روشندلان عزیز هرگز احساس سختی در آمد و رفت و تعامل با دیگران نداشته باشند گفت: بى شک شهردارى تهران در تمامی برنامه های سطح شهر به لحاظ وجود مسئولیت های متعدد و اجتماعى که  دارد باید در  اجراى طرح ها و برنامه ها ، شهرسازى و پیاده راه سازى و همچنین ارایه خدمات عمومى مشکلات این قشر رو مد نظر قرار داده و حقوق روشندلان رعایت شود. 

هاشمى با بیان اینکه بی شک نیازمند مناسب‌سازی بیشتر فضاهای شهری برای جامعه معلولین و به خصوص نابینایان هستیم تاکید کرد: مناسب‌سازی معابر را از دیگر نیاز نابینایان بیان و تصریح کرد: نصب موزائیک‌های ویژه کم بینایان و نابینایان در پیاده‌روها، رفع مشکل پل‌های روی جوی آب، همسطح سازی و برطرف کردن موانع در معابر و بهسازی مسیر تردد معلولان و نابینایان می‌تواند بخش مهمی از مشکلات نابینایان برای حضور در جامعه را برطرف کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بطور حتم تلاش خواهیم کرد با اجرای کامل مصوبه شورای شهر درباره نابینایان اقدامات موثرى در جهت ارایه خدمات بهتر به نابینایان صورت گیرد خاطرنشان کرد: راه اندازى سیستم گویاى ویژه نابینایان در بخشى از ایستگاه هاى اتوبوس صورت گرفته است اما بطور حتم راه‌اندازی سیستم اعلام گویای زمان و مسیر حرکت وسایل حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو مورد تاکید بوده که لازم است همه خطوط مجهز به این مسئله شوند.

 هاشمی با اشاره به در خواست مدیر انجمن اوتیسم و نابینایان ایران مبنى بر تسهیل حمل و نقل خانواده‌های این گروه اجتماعی اعلام کرد:مصوبه‌ایی را در اختیار شورای شهر تهران قرار خواهیم داد تا در صورت تایید، این خانواده‌ها بتوانند از تخفیف‌های خوبی در استفاده از طرح ترافیک بهره‌مند شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان گفت: در خصوص تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای نابینایان تهران قید فوریت را برای افزایش بودجه و ظرفیت خدمات رسانی بهتر در دستور کار قرار دادیم و در این زمینه جلسات مختلفی با نمایندگان ایران خودرو هم داشته‌ ایم‌.

گفتنی است در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای از مدیران انجمن نابینایان و اوتیسم ایران تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز