خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری:

در سال آینده به بودجه ۱۳۰۰ میلیاردی نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۴۶۳

وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: احتمالا به بودجه ۱۳۰۰ میلیاردی برای سال بعد نیاز داشته باشیم و برای یک یا دو سال آینده باید گام‌های بلندتری برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد شریعتمداری» وزیر کار و رفاه اجتماعی در جلسه هم اندیشی پیرامون مسائل افراد دارای معلولیت بینایی به مناسبت روز جهانی عصای سفید در روز چهارشنبه گفت: این جامعه با ۲۳۰ هزار نفر یک جامعه قابل ملاحظه‌ای در سطح کشور است که خصوصاً یکی از فرهیخته ترین و بافکرترین جمعیت های ما محسوب می‌شود که در زمینه‌های علمی تا بحال موفق بوده است.

وی ادامه داد: در عرصه قانون گذاری برای معلولان در سطح کشور تا الان اتفاقات خوبی رخ داده و بسیاری از مشکلات که در این جلسه گفته شد ناشی از نبود قانون نیست و باید با اصلاح قانون به موضوع بپردازیم چون بیشتر بحث نظارت جدی بر اجرای قانون مطرح بود.

شریعتمداری بیان کرد: برای کمک معیشت مشکلاتی داریم و باید حتما پوشش داده شود که البته رقم قابل ملاحظه‌ای نیاز دارد ولی سازمان منابع کمتری نسبت به تکلیف قانونی خود دارد و امروز باید صحبت کنم تا بشود در این زمینه کاری انجام داد.

وی ادامه داد: مسائل مطرح شده را می‌توان در سه دسته مطرح کرد، برخی صحبت‌ها نیاز به اصلاح قوانین دارد که باید مطالب در همین جلسه استخراج شود و برای آن کارگروهی شکل بگیرد تا با همکاری صاحب نظران ان جی اوها اصلاح قانونی را پیشنهاد دهند.

وزیر رفاه افزود: موضوع دیگر مربوط به بودجه بود و الان هم در فصل خوبی هستیم چون بودجه سال بعد را می‌توان اصلاح کرد و احتمالا به بودجه ۱۳۰۰ میلیاردی نیاز داشته باشیم ولی برای یک یا دو سال آینده باید گام‌های بلندتری برداریم، مسئلهی بعدی هم بنگاه‌های اقتصادی است که باید فعال‌تر عمل کنند.

شریعتمداری ادامه داد: برای جامعه‌ی معلولین در حوزه‌ی ورزش هم اقدامات خوبی صورت گرفته و تفاهم نامه‌ای برای حل مشکلات ورزشی این افراد در نظر گرفته شده است، حرف خوبی که در جلسه بر آن تاکید شد، این است که با همکاری ان جی یوها تصمیم گیری انجام شود و موضوع دیگر اینکه در حوزه‌ی مسکن هم ۱۳۰ هزار مسکن برای معلولان در نظر گرفته شده و تا الان ۲۸ واحد آن آماده شده که باقی آن هم آماده می‌شود.

وی ادامه بیان کرد: همچنان باید بنگاه‌های اقتصادی برای فعالیت‌های اجتماعی فعال‌تر شوند تا به حل مشکلات کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز