خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

درخواست دانشجویان برای "حذف ترم" امسال خیلی کم شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۲۳۵

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص شرایط دانشجویان در بستر آموزش آنلاین گفت: بیشتر قطع و وصلی‎ها در زمانی است که دانشجویان می‌خواهند صحبت کنند یا تصویرشان را نشان دهند، اما در حالت شنیداری که استاد درس می‌دهد و آنها هم می‌شنوند، مشکل حادی به ما گزارش نشده است.

"شجاع احمدوند" معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بازه زمانی برگزاری کلاس‌های آنلاین دانشگاه توضیح داد: زمان کلاس‌های آنلاین ما مانند کلاس‌های حضوری است که سابقا برگزار می شد. هر جلسه مجازی یک ساعت و نیم و اتفاقا تعداد جلسات خیلی بیشتر از ترم‌های حضوری است. مثلا در نیم سال دوم سال‌های گذشته تعداد کلاس‌ها هیچ گاه به ۱۲ جلسه نمی رسید ولی در سیستم مجازی بیش از ۹۰% کلاس‌های ما با ۱۶ جلسه برگزار شد و کوتاه نیامدیم که حتی یک جلسه کمتر باشد.

وی ادامه داد: در ترم گذشته با وجود آموزش مجازی اگر استادی احساس نیاز کرد که باید  کلاس بگذارد، در تعطیلات نوروز هم سامانه را برایش فعال کردیم. طبق گزارشات کلاس‌های مجازی ترم گذشته با متوسط ۱۶ جلسه برگزار شد و ۱۰% کلاس‌ها  طی ۱۳، ۱۴ جلسه برگزار شدند.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی توضیح داد: یکی از نقاط قوتی که همیشه روی آن تاکید می‌کردیم این بود که تعداد جلسات مجازی از جلسات حضوری بیشتر باشد و این ترم هم همین است. 

احمدوند گفت: در حال حاضر هم کلاس‌ها خیلی منظم و بدون مشکل برگزار می‌شود. مشکلات سامانه دانشگاه نیز در این ترم برطرف شده البته مشکل قطع و وصل شدن اینترنت در حیطه اختیار ما نیست، ولی سامانه‌ای که متعلق به ماست از ناحیه ما هیچ مشکلی ندارد.

وی در خصوص اختلال اینترنت برخی از دانشجویان در کلاس‌های مجازی گفت: دسترسی برخی از دانشجویان همچنان مثل گذشته مشکل دارد که گاهی از اینترنت‌های کم کیفیت استفاده می‌کنند  و قطع و وصل می‌شوند. بیشتر این قطع و وصلی‎ها در زمانی است که دانشجویان می‌خواهند صحبت کنند یا تصویرشان را نشان دهند. اما در حالت شنیداری که استاد درس می‌دهد و آنها هم می‌شنوند مشکل حادی به ما گزارش نشده است. 

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به این سوال که چند درصد از دانشجویانی که ترم قبل به اینترنت و فضای مجازی دسترسی نداشتند را شناسایی و به آنها کمک کردید که به آموزش مجازی متصل شوند؟ گفت: آمارها به ما نشان می‌داد که ۹۷ ، ۹۸% دانشجویان به سامانه وصل بودند.

احمدوند گفت: ما در این زمینه نظرسنجی هم انجام دادیم، معاونت دانشجویی دانشگاه با تمام دانشجویان تلفنی صحبت کرده است و این کار بی نظیری در کشور بود. تعدادی از کسانی که نتوانسته بودند وصل شوند مبتلا به بیماری بودند یا در منطقه آنها امکانات اینترنتی برقرار نبود. از این رو ما  با آنان موافقت کردیم ترمشان را بدون احتساب حذف کنند که البته بیش از سه چهار درصد نبودند.

وی افزود: امسال از این بابت چیزی به ما گزارش نشده است، زیرا همیشه دانشجو به ما گزارش می‌دهد و ما بر اساس نظر دانشجو موضوع را پیگیری می‌کنیم.  مواردی داریم که دانشجویی در روستا زندگی می‌کند و به عنوان مثال ۱۰ واحد درس دارد که برای این ۱۰ واحد مجبور است دو سه روز تا شهر نزدیک به دانشگاه‌ها یا حتی مدارس بیاید چون در برخی از مدارس امکانات اینترنت وجود دارد و از وایفای آنجا می‌توانند استفاده کنند و وقتی کلاسشان برگزار شد به محل زندگی خود برگردند. غیر از این موارد تا به حال کسی نگفته به خاطر عدم دسترسی به اینترنت نمی‌تواند در کلاس‎‌ها شرکت کند.

احمدوند با اشاره به اینکه ترم گذشته حذف ترم زیادی داشتیم، گفت: ترم گذشته تعداد درخواست برای حذف ترم خیلی زیاد بود اما اکنون این درخواست بسیار کم شده است. به کسانی که گفتند به اینترنت دسترسی ندارند گفتیم یک سند ارائه دهند که مثلا شورای روستا، فرمانداری و یا مخابرات آنجا تایید کند و گواهی بدهد که آن روستا به اینترنت دسترسی ندارد و به این صورت ما ترم دانشجو را حذف می‌کردیم ولی در ترم جدید این امتیاز را حذف می کنیم چون تقریبا همه دانشجویان به نوعی به اینترنت دسترسی دارند. 

معاون آموزشی دانشگاه علامه در پاسخ به این سوال که آماری از تعداد دانشجویان و یا اساتید مبتلا و یا فوت شده بر اثر کرونا دارید یا خیر؟ گفت: آمار دقیق ندارم اما می‌دانیم در محیط دانشگاه حتی یک مورد هم چه استاد و دانشجو مبتلا به کرونا نداشتیم. البته زمان شروع کرونا آقای دکتر میرمحمدی از اساتید دانشگاه مبتلا شدند و به رحمت خدا رفتند و همان موقع آمار چند نفر از دانشجویان به ما منعکس شد. اینها بیرون از دانشگاه بودند و دوره‌ای بود که دانشگاه تعطیل شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز