خبرگزاری کار ایران

جانشین رییس پلیس راه ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

جاده‌های شمال را در تعطیلات پیش رو یکطرفه نمی‌کنیم/ کاهش ۲۲ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی طی ۶ ماهه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۰۵۳

جانشین رییس پلیس راه ناجا گفت: پلیس هیچ برنامه‌ای برای یکطرفه کردن جاده‌ها در تعطیلات پیش رو ندارد.

"سرهنگ ایوب شرافتی" جانشین رییس پلیس راه ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت ترافیکی در جاده های کشور طی ۶ ماهه گذشته گفت: در فروردین ماه ۵۷ درصد کاهش تردد نسبت به سال گذشته داشتیم، این میزان در اردیبهشت ماه به ۱۲ درصد و در خردادماه به ۶ درصد رسیده است و نهایتا در کل کشور در طول ۶ ماه گذشته ۲۲ درصد کاهش تردد در جاده های کشور داشتیم.

وی با اشاره به شرایط محورهای کرج_چالوس و هراز ادامه داد: شرایط و وضعیت دو محور منتهی به پایتخت یعنی محور چالوس به کرج و تهران از سوی آزادراه تهران شمال و محور هراز به گونه ای است که این محورها بار ترافیکی را از چند استان تحمل می کنند و باید به صورت ۴ بانده و آزادراهی یا حداقل بزرگراهی باشند، اما این دو محور در مقاطعی به صورت دو طرفه با عرض ۷ متر است.

سرهنگ شرافتی خاطرنشان کرد: در طول سال در پایان هر هفته با توجه به مسافرتهایی که صورت می گیرد در روز جمعه و زمان بازگشت مسافران شرایط ایجاب می کند، برای موج برگشت به تهران تمهیداتی را اتخاذ کنیم تا بتوانیم ترافیک را به تدریج کنترل کنیم و همچنین تمهیداتی را در ایام تعطیل با توجه به موج سفرها در هنگام رفت و برگشت در نظر می گیریم.

وی ادامه داد: این تمهیدات به این صورت است که محدودیت هایی را ایجاد می کنیم یعنی اجازه تردد به سمت شمال را نداده و مسیر را یک طرفه می کنیم تا بتوانیم حجم بار ترافیکی مسیر بازگشت به تهران را که با ترافیک بسیار همراه است، برطرف کنیم.

جانشین پلیس راه ناجا تصریح کرد: همانطور که گفتم شرایط دو محور کرج چالوس و هراز با توجه به عدم زیرساخت در بخشی از مقاطع، به صورت دو طرفه است مانند دو راهی شهرستانک تا مرزن آباد و اگر برای ترافیک برگشت تدبیرصورت نگیرد به طور قطع شاهد گره‌های ترافیکی طولانی‌مدت خواهیم بود، از همین رو در روزهای جمعه و در زمان برگشت از شمال محدودیت های ترافیکی را در این مسیرها قائل می شویم.

سرهنگ شرافتی با اشاره به تعطیلات ایام اربعین در هفته گذشته گفت: با توجه به تعطیلاتی که در هفته گذشته داشتیم، ما هیچ محدودیتی قائل نشدیم و شرایط را عادی اعلام کردیم، اما آن چیزی که به نظرم باعث شد تا با مشکل ترافیکی در این محور ها مواجه نشویم این بود که مردم با توجه به شرایط بیماری کرونا و موج سوم این بیماری در کشور و همچنین آمار زیاد مبتلایان و فوتی های ناشی از این بیماری و همچنین با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و ما شرایط تقریباً عادی و ترافیک بدون مشکلی را در این مسیرها داشتیم.

جانشین رییس پلیس راه ناجا با اشاره به تعطیلات پیش رو تاکید کرد: با توجه به تعطیلات این هفته نیز ما معتقدیم مردم باید از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و این را باید به عنوان یک اصل  بپذیرند که در حاضر سفر رفتن برابر با بیماری و مرگ است. امیدواریم مردم به هشدارهای داده شده در خصوص این بیماری توجه کرده و برای جلوگیری از ابتلا و شکستن چرخه این بیماری از سفرهای غیرضروری در این تعطیلات خودداری کنند. شرایط کشور به صورتی است که همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این بیماری را شکست دهیم و بنابراین لازم است از سفرهای غیر ضروری خودداری شود. 

سرهنگ شرافتی درباره اعمال یکطرفه شدن جاده های منتهی به تهران با توجه به تعطیلات پیش رو و احتمال بار ترافیکی سنگین در این مسیرها گفت: در تعطیلات پیش رو نیز هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی را در یک طرفه کردن جاده ها اعمال نخواهیم کرد، البته ممکن است افرادی که به سفر می روند در بار ترافیکی سنگین بمانند. بنابراین ما از مردم خواهش می کنیم که در تعطیلات پیش رو سفرهای غیرضرور نداشته باشند. 

وی تاکید کرد: پلیس راهور مجری تصمیمات مراکز ذی صلاح در کشور است و هر تصمیمی اعم از محدودیت و ممنوعیت باشد را پذیرفته و آن را ابلاغ می کند. همانطور که گفتم در تعطیلات و ایام پایان هفته، تا این لحظه تصمیمی برای یک طرفه شدن جاده های منتهی به شمال با توجه به احتمال بار ترافیکی سنگین در این مسیرها گرفته نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز