خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

مجلس دانش‌آموزی می‌تواند نقش اول را در تربیت دانش‌آموزان تراز سند ایفا ‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۰۱۴

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: مجلس دانش‌آموزی با کارکردهای تربیتی خود می‌تواند نقش اول را در تربیت دانش‌آموزان تراز سند ایفا کند و بستری برای آموزه‌های تربیتی باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا کاظمی در مراسم اختتامیه نهمین دوره مجلس دانش‌‌آموزی با طرح این سوال که اگر از ما بپرسند نمونه‌ای از محصولات آموزش و پرورش را در تربیت انسان‌های مومن، متعهد، نقاد، مطالبه‌گر و با اعتماد به نفس نشان دهید به یقین می‌گویم محصولی بهتر از دانش‌آموزان مجلس نداریم.

وی افزود: این بهترین دستاورد این ساختار ارزشمند است افراد تربیت شده در تراز سند یا در مسیر تراز سند و بهترین خروجی‌های نظام تعلیم و تربیت.

کاظمی با بیان اینکه پیشگامان و پیشران‌های بیانیه گام دوم انقلاب و قطعا مدیران آینده نظام جمهوری اسلامی ایران این افراد هستند گفت: مجلس دانش‌آموزی با کارکردهای تربیتی خود می‌تواند نقش اول را در تربیت دانش‌آموزان تراز سند ایفا کند و بستری برای آموزه‌های تربیتی باشد.

رئیس سازمان دانش‌‌آموزی کشور به ۳کارکرد مجلس دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مشارکت جویی، تعامل و همکاری، مسئولیت‌پذیری و ایجاد زمینه برای مشارکت در عرصه‌های آموزش و پرورش از مهم‌ترین کارکردهای مجلس دانش‌آموزی است. همچنین توسعه و ترویج فرهنگ گفت‌وگو و تمرین و نهادینه سازی مهم‌ترین کارکرد مجلس است.

وی گفت: گفت‌وگو علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند منشا فضایل اخلاقی باشد کمک به تصمیم‌سازی که از سوی مجلس به عنوان یک نهاد صنفی تربیتی مشورتی صورت می‌گیرد همچنین این موضوع که مجلس زبان گویای دانش‌آموزان است و مشکلات را به تصمیم‌گیران منعکس می‌کند و منجر به اصلاح قوانین و برنامه‌ها می‌شود، می‌تواند از جمله کارکردهای مهم مجلس باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۱۲سند رسمی محصول کار مجلس است و ما خوشحالیم که وزیرآموزش و پرورش با نگاهی هوشمندانه به مجلس دانش‌آموزی و کارکردهای تربیتی سازمان دانش‌آموزی همچنین توسعه نقش پذیری دانش‌آموزان، استفاده از این ظرفیت‌ها را یکی از مهم‌ترین بسته‌های تحولی آموزش و پرورش قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز