خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

​تاثیر طلا، ارز و خودرو بر سلامت روان

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۰۰۵

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: امروز مساله ارز و طلا و خودرو صرفا یک مساله اقتصادی نیست و حتی یک مساله روانشناسی هم محسوب می‌شود و نباید از آسیب‌های روانی آن غافل شد.

به گزارش ایلنا، الهام فخاری در نشست سلامت روان که به مناسبت هفته سلامت روان و با حضور تعدادی از انجمن‌ها و پنج عضو دیگر شورای شهر تهران در محل سالن کنفرانس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران برگزار شد، گفت: در شرایط فعلی اهمیت سلامت روان و ضرورت توجه به آن بیشتر از گذشته مشهود است و مسائلی مانند تحریم‌های اقتصادی، کرونا و ... روی تمام ابعاد زندگی ازجمله سلامت روان تاثیر گذاشته است. 

او با بیان اینکه پیش‌بینی ناپذیز بودن اوضاع سلامت روان را به مخاطره می‌اندازد و به آن آسیب می‌زند، گفت: امروز مساله ارز و طلا و خودرو صرفا یک مساله اقتصادی نیست و حتی یک مساله روانشناسی هم محسوب می‌شود و نباید از آسیب‌های روانی آن غافل شد. 

توجه به سلامت روان در برنامه سوم و بودجه سالانه شهرداری تهران

فخاری با بیان اینکه انتظار از شورای شهر پنجم با وجود نگاه جامع‌نگری که داشته است، بیشتر از این بود، گفت: سلامت روان یکی از کلیدواژه‌ها و برنامه‌های اصلی کار شورای شهر پنجم بوده است و در برنامه سوم توسعه شهر تهران و سند بودجه نیز از سوی شورای شهر مورد توجه جدی قرار گرفته و ردیف مشخصی نیز دریافت کرده است.

رییس شورای استان تهران ادامه داد: در راستای تحقق همین مسائل نیز ما تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره داشتیم و اقدامات مختلفی نیز انجام شده است. 

فخاری با بیان اینکه آگاهی جامعه در مورد سلامت روان نسبت به ۱۰ – ۱۵ سال قبل بیشتر شده است، گفت: اما متاسفانه همچنان این موضوع جزو پنج اولویت اول بسیاری از مدیران ما نیست و لازم است که ما نگاه به شهر را از منظر سلامت روان تغییر بدهیم. 

ضرورت تهیه پیوست سلامت روان برای پروژه‌های معماری و شهرسازی

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه لازم است که پروژه‌های شهرسازی و معماری پیوست سلامت روان هم داشته باشند، گفت: ما در تفاهم نامه با سازمان نظام روانشناسی کمیته روانشناسی شهری را ایجاد کردیم. 

او به موضوع روانشناسی بحران نیز اشاره کرد و افزود: تهران شهری مستعد بحران است و باید مورد توجه قرار بگیرد که چه مواردی باید قبل و حین و پس از بحران برای سلامت روان شهروندان انجام شود. ما باید بدانیم که اخبار بحران در شهر را منتشر کنیم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: چگونگی تسهیل حضور عادلانه افراد با نیازهای ویژه هم جزو مواردی است که با کمک روانشناسی می‌توان تا حدی حل و فصل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز