خبرگزاری کار ایران

برخورد با تخلفات خودروهای دودزا در ۴۶ نقطه از شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۹۲۲

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد با تخلفات خودروهای دودزا در ۴۶ نقطه از پایتخت خبرداد.

به گزارش ایلنا، سردار "محمد حسین حمیدی" با اشاره به اینکه در برخی از فصول سال آلودگی بیشتر است؟ اظهار داشت: در فصول پاییز و زمستان به دلیل سردی هوا آلودگی هوا تشدید می‌شود. بر این اساس پلیس راهور تهران بزرگ در حوزه ماموریت خود بحث کنترل و نظارت بر خودروهای دود زا را در دستور کار قرار داده و در برخورد با خودروهایی که شرایط هوا را با خودروی خود ناسالم می‌کنند و باعث افزایش آلودگی هوا می‌شوند، برخورد قانونی خواهد کرد و در این راه کاملا مصمم است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در شهر تهران آلودگی هوا مسبوق به سابقه است و بخشی از آلودگی هوا مربوط به خودروها و وسایل نقلیه موتوری است که پلیس بر اساس تحلیل هایی که از تردد آنها دارد نظارت خود را در ۶ ماهه دوم بیشتر می‌کند.

وی گفت: هم اکنون همکارانم در ۴۶ نقطه از شهر تهران مستقر و مشغول برخورد با تخلفات خودروهای دودزا می‌باشند و در برخی مواقع اعمال قانون و توقیف هم صورت می‌گیرد که علاوه بر این در روزهای گذشته نیز به صورت هماهنگ انجام می گرفته است.

حمیدی افزود : پلیس در صورت مشاهده خودرویی که دودزا است و نقص فنی دیگری دارد آن را متوقف و ضمن اعمال قانون، پلاک آن را فک کرده و همان جا، پلاک اعزام به تعمیرگاه به خودرو داده می شود و راننده مکلف است ظرف ۲۴ ساعت به تعمیرگاه مجاز مراجعه و خودرو را از نظر آلایندگی و ایرادات رفع نقص کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: راننده می بایست خودروی خود را در واحدهای مجاز سرویس و رفع نقص کند. این مسیر قانونی برای انجام این کار است و خواهش پلیس از شهروندان این است که نگذارند کار به توقیف خودرو و اعزام به تعمیرگاه برسد و رانندگان از هم اکنون پیگیر ایرادات خودروی خود باشند و موارد و نواقص را کنترل کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

وی گفت : اگر خودرویی نقص فنی دارد تا درست شدن نواقص به هیچ عنوان در داخل شهر تردد نکنید چرا که همکارانم  موظف و مکلف به برخورد و اعمال قانون این خودروها هستند .

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص بروز حوادث گفت: حادثه به سادگی رخ نمی دهد و در یک لحظه و آن اتفاق روی می دهد که ناشی از غفلت است و حتما باید مقدمه ای داشته باشد مانند اینکه تلفن شما حین رانندگی زنگ می خورد و شما به آن پاسخ داده تمام حواس شما به سمت آن پرت می شود و با عابری که در حال رد شدن از خیابان است برخورد می کنید و باعث بروز حادثه ای جبران ناپذیر می شوید و یا اینکه از مسیر خارج شده برای خود و دیگران حادثه می آفرینید .

سردار حمیدی تصریح کرد: توصیه ما به رانندگانی که قصد تردد در راه ها را دارند این است که خودروی خود را برای شرایط زمستانی آماده کنند و نسبت به رفع معایب آن اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز