خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی گشت‌های ویژه مشترک محیط‌زیست و منابع طبیعی

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۷۷۵

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین با بیان اینکه یکی از دغدغه های مجموعه منابع طبیعی جلوگیری از ورود دام به مراتع است، تصریح کرد: با اجرای دقیق مدیریت چرا و همکاری دستگاه های ذی ربط و راه‌اندازی گشت های ویژه مشترک محیط زیست و منابع طبیعی در صدد هستیم تا همزمان با فصل چرای پائیزه از ورود دام غیرمجاز شامل دام های فاقد پروانه، مازاد بر ظرفیت و خارج از فصل به جد جلوگیری شود.

به گزارش ایلنا، اصغر سپه وند که در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کوچ پائیزه عشایر و اجرای مدیریت چرا سخن می گفت، گفت: با توجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی، ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و همچنین در راستای فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی، مدیریت چرا و کنترل دام از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین در بخش دیگری از صحبت های خود اظهارکرد: فصل چرای پائیزه در مراتع قشلاقی ورامین از اول آبان آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ورامین دارای ۱۹۶هزار هکتار مرتع با ظرفیت مجاز ۳۳ هزار واحد دامی است، گفت: با توجه به عملیات بیولوژیک احیایی که در سطح ۱۵۰۰ هکتار از مراتع سیاهکوه این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است، این مراتع امسال تحت پوشش حفاظت و قرق قرار دارد.

سپه وند درباره اجرای بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی کشور نیز اظهارکرد: اجرای این بند قانونی فرصت مناسبی است تا بهره برداران و مجریان طرح های مرتعداری در اجرای پروژه های منابع طبیعی مشارکت کنند و از این ظرفیت قانونی برای حفظ، احیا و توسعه عرصه های منابع طبیعی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در این جلسه هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی، محیط زیست، امور عشایری، اعضای تعاونی های عشایری و تعدادی از مجریان طرح های مرتعداری حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز