خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

تعطیلی مدارس روی سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان تاثیر گذار بوده است

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۵۴۶

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: شناسایی دانش‌آموزان مستعد اختلالات روانشناختی در مدارس و خانواده‌ها امری ضروری بوده که با راهکارها و تکنیک‌های مناسب روانشناختی مدیریت می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید مجتبی هاشمی ضمن گرامیداشت هفته بهداشت روان گفت: تعطیلی مدارس در آغاز سال تحصیلی 1399 و قرنطینه کردن خانگی دانش‌آموزان به دلیل شیوع بیماری کووید 19 بر روی سلامت جسمی و روانی کودکان و نوجوانان تاثیرگذار بوده و شرایط سازگاری سختی را برای دانش آموزان، خانواده ها و همین طور معلمان و مسئولین آموزشی مدارس فراهم ساخته است.

وی با بیان این موضوع گفت: شناسایی دانش‌آموزان مستعد اختلالات روانشناختی در مدارس و خانواده‌ها که سلامت‌روان آنها ممکن است به خطر افتاده باشد امری ضروری بوده تا با راهکارها و تکنیکهای مناسب روانشناختی بتوان سلامت‌روان آن ها را حفظ کرد.

هاشمی با تاکید بر لزوم ساماندهی مشاوران در تمامی مدارس و محدودیت های نیروی انسانی حوزه مشاوره افزود: تلاش می‌گردد تا تمامی مدارس در سطح استان از خدمات مشاوره و روانشناختی بهره‌مند شوند بر این اساس با اجرای دو طرح بسیار مهم سعی کرده‌ایم تا بخشی از نیاز‌های روانشناختی مدارس و دانش‌آموزان را بر طرف نمایم. طرح رابطان هسته‌های مشاوره امسال در تمامی مدارس فاقد مشاور به اجرا در می‌آید.

وی افزود: در این طرح تمامی مدارس فاقد مشاور یک نفر از همکاران مدرسه را که ترجیحا تحصیلات تخصصی روانشناسی و مشاوره دارند را به عنوان رابط هسته مشاوره منطقه به استان معرفی و در جلسات آموزشی و توجیهی شرکت می‌نمایند. در کنار این هسته‌ها و مراکز مشاوره استان از ابتدای سال تحصیلی آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به دانش آموزان، والدین و همکاران فرهنگی به صورت حضوری و غیر حضوری هستند.

هاشمی خاطر نشان کرد: با شیوع ویروس کوید-19 مراکز مشاوره استان خدمات تخصصی مشاوره را به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز کرده و در موارد مورد نیاز به صورت آنلاین در شبکه شاد و به صورت تلفنی ارائه خدمت می‌نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز