خبرگزاری کار ایران

تداوم آلودگی هوای تهران در روزهای آینده/ضرورت اجرای قانون هوای پاک

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۳۳۷

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از تداوم آلودگی هوای تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اینا‌، حسین شهید زاده، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در برنامه زنده تلویزیونی درباره کیفیت هوای تهران گفت: شاخص لحظه ای اکنون  بر روی عدد ۸۰ قرار دارد و تهویه در جو بهتر صورت می گیرد.

او گفت: طبیعت فصول سرد و زمستانی در تهران است که باعث کاهش تهویه طبیعی می‌شود، که در نتیجه آن میزان آلودگی تولیدی فرصت خروج از شهر را ندارد.

شهیدزاده درباره ادامه روند آلودگی هوای پایتخت گفت: هواشناسی تا پنجشنبه ظهر سکون هوا را پیش بینی کرده است و پیش بینی ما نیز نشان می‌دهد که آلودگی تا فردا افزایشی خواهد بود اما بعد از آن بستگی به سرعت باد دارد.  اما اگر سرعت باد به سه متر بر ثانیه برسد و مقداری تهویه انجام شود،‌ آلاینده ها از شهر خارج می‌شوند.

او درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای مقابله با آلودگی هوا گفت: چند سال است که مطالعات تجمیع و راهکارها ارائه شده است و اگر به مرحله اجرائی برسد، قسمت زیادی از آلاینده هایی که اکنون در تهران تولید می شود دیگر تولید نخواهد شد.

شهیدزاده با تاکید بر اینکه مجموعه ای از اقدامات باید انجام شود، گفت: یک راهکار کلی  وجود ندارد، بلکه یک پازل است که باید تمام قطعات آن کنار همدیگر چیده شود.

او با بیان اینکه حمل و نقل بیشترین سهم را در آلودگی تهران دارد تاکید کرد که باید بر روی حمل و نقل بیشتر تمرکز شود.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای  در پاسخ به این سوال که کدام بخش ها همکاری بهتری دارند؟ گفت: این انجام وظایف قانونی است. اگر قانون هوای پاک اجرا شود عملا خیلی زود می‌توانیم از چنگ این آلودگی نجات پیدا کنیم. برای همه دستگاه ها در این قانون وظایفی در نظر گرفته شده و باید آن را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز