خبرگزاری کار ایران

سازما‌ن‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی عضو سامانه سجام قوه قضاییه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۸۶۸

مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه توسط آیت الله رییسی، سازمان‌های مردم نهاد و گروه های جهادی عضو سامانه سجام می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، احمد هنری شعبانی با اشاره به اینکه سامانه سجام در چهار سطح گزارش های تخلفات، جرایم و آسیب ها را دریافت می کند افزود: اولین سطح دربافت گزارش ها مربوط به گزارش های مردمی است که تمامی ایرانیان بدون نیاز به عضویت و ثبت نام قادر هستند گزارش‌های خود را در سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) اعلام کنند و دومین سطح مربوط به دیده بانان پیشگیری است که در سامانه سجام ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد سطح سوم مختص گزارش‌های هسته های عادی و تخصصی است که این هسته ها شامل مساجد، محلات، اقشار و اصناف است.

هنری گفت: به تاز­گی و پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه سطح چهارمی به سطوح اعضا، اضافه شد که شامل هسته های سازمان های مردم نهاد و گروه های جهادی است.

مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه اظهار کرد: هم اکنون روسای دادگستری های کل، معاونان اجتماعی و پیشگیری کشور، دادستان های استان ها و شهرستانها در این سامانه عضو هستند و در کوتاه ترین زمان گزارش های دریافتی استان را بررسی و پیگیری می کنند.

او بیان کرد: باتوجه به شرایط فراهم آمده در این سامانه، امکان عضویت تمامی معاونت ها و سازمان ها و نهادهای وابسته به قوه قضاییه وجود دارد.

بیش از صدهزار نفر به صورت رسمی در این سامانه عضو هستند و امکان اعلام گزارش بدون ثبت نام برای تمامی مردم فراهم است. مشخصات اعضای سامانه و گزارش دهندگان محرمانه است و در اختیار شخص و یا نهاد خاصی قرار نخواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز