خبرگزاری کار ایران

کشف ۵۰۰ میلیاردی تقلب در پرداخت عوارض گمرکی در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۸۵۶

فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: با تلاش کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان یک تخلف۵۰۰ میلیاردی تقلب در پرداخت عوارض گمرکی شناسایی و کشف شد.

به گزارش ایلنا، سردار "غلامرضا جعفری" اظهار داشت: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی و با هدف تحقق شعار سال تخلفات گسترده از سوی چند شرکت در زمینه واردات قطعی و عدم پرداخت عوارض را احصاء و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی طی یک سال تلاش شبانه روزی کلیه اسناد مربوط به ۱۳۳ فقره کوتاژ شامل اسناد پرداختی ، گواهی مبدا ، فاکتور ، قبض انبار و اسناد حمل جمع آوری کردند که در بررسی ها مشخص شد شخصی از طریق افراد وابسته و واسطه های متعدد بدون گذاشتن هیچ ردی از خود با پرداخت مبالغ ناچیز اقدام به اخذ کارت بازرگانی برای اقشار ضعیف و کم سواد نموده و با این روش شرکت هایی صوری تأسیس کرده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کلیه اسناد مربوطه طی جلسات متعدد با کارشناسان گمرک تجزیه و تحلیل و مورد بازبینی و کارشناسی قرار گرفت که مشخص شد شرکت های مذکور با روش های متقلبانه از پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال عوارض گمرکی فرار کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به دستگیری ۳ متهم در این زمینه و معرفی متهمان به مراجع قضائی، تصریح کرد: پلیس با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت عمومی و اقتصادی تلاش می‌کند و لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت سایر نکات ایمنی و امنیتی در پیشگیری از جرایم در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه مورد مشکوک در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز