خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران:

ارزش ریالی املاک واگذار شده در گزارش حسابرس مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۷۶۲

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران نسبت به مشخص نبودن ارزش ریالی املاک در اختیارِ غیر شهرداری در گزارش حسابرسی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران گزارش حسابرسی سازمان املاک و مستغلات برای سال مالی ۱۳۹۳ مورد بررسی قرار گرفت.

«افشین حبیب‌زاده» رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در جریان این بررسی گفت: در متن اساسنامه قبلی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران عین متن بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ذکر شده است، اما این بند املاک واگذاری جهت بهره‌برداری باید مجوز انجمن شهر را داشته باشد، حذف شده بود. 

او تصریح کرد: براساس تفویض اختیاری به سازمان املاک، این سازمان اقدام به واگذاری ۱۹۰۴ پلاک یا به عبارت دیگر ۲۶۶۲ ملک کرده است و سوال این است که چگونه در گزارش حسابرس به این امر مهم و اساسی توجه و اشاره‌ای نشده است؟ 

وی ادامه داد: باید مشخص شود که با توجه به صراحت بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری که بر اخذ مجوز از انجمن شهر تاکید شده، سازمان املاک و مستغلات شهرداری چگونه توانسته این املاک را واگذار کند؟ ارزش املاک واگذار شده چقدر است و این میزان چرا در گزارش حسابرس مشخص نیست؟ اگر تعداد این املاک به واحد تبدیل شود، به گفته آقای محمدزاده؛ رییس سازمان املاک تعداد آنها به حدود ۴ هزار واحد خواهد رسید. چگونه این تعداد واحد واگذار و نسبت به لزوم دریافت مجوز از شورای شهر توجهی نشده است؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز