خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

در شرایط سختی هستیم، مردم مراعات کنند/واکسن کرونا وارد فاز مطالعاتی شده است

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۷۵۳

وزیر بهداشت از پیشرفت فاز مطالعاتی واکسن کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت در مورد ساخت داخلی واکسن کرونا گفت: موج‌های زیادی را در این مدت کرونا تحمل کردیم و همکارانم به صورتی نفس‌گیر و به طور شبانه‌روزی در تلاش بودند و شرمسار همکاران عزیز و بزرگواریشان هستم که موجهای پیاپی که البته بیشترش هم به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌هاست را گذرانده‌اند و تا نفسی تازه می‌کردند، موج جدید آغاز می شود.

وی ادامه داد: بنابراین همه معتقدیم تا می‌توانیم نباید از شیوه‌های پلیسی برای اعمال شیوه نامه ها استفاده کنیم، به خصوص رییس جمهور اعتقاد دارند مردم باید محترم شمرده شوند و کمتر از شیوه های خشونت آمیز و سخت و انقباضی استفاده کنند و ما هم بر همین معتقدیم. اما در یک مطالعه میدانی هیچ کدام از کشورهای مدعی دموکراسی را نمی‌شناسید که اپیدمی را فقط با خواهش و تمنا جمع کرده باشند؛ هرچند که عده زیادی و رعایت می‌کنند، اما عده‌ای هم رعایت نمی‌کنند و همه را گرفتار این ویروس می‌کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس ما در این دوره تقاضا کردیم از نیروی انتظامی، سازمان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد و سایرین که به عنوان ضابط کمک بگیریم و اعمال جرایم را سخت‌تر کنیم، قرار شد این کار از تهران شروع شود، به عنوان کلانشهری که تاثیر می‌گذارد در سراسر کشور و قطعا در کلانشهرهای دیگر کار را توسعه می‌دهیم.

نمکی افزود: از مردم عزیز تقاضا می‌کنم که مراعات کنند، چون ما در شرایط بسیار سخت قرار گرفتیم. ویروس دچار دگرگونی‌های موتاسیونی شده است البته هنوز موتاسیون‌ها طوری نیست که در بیماری‌زایی ویروس اتفاقات بزرگی افتاده باشد و فقط در سرعت انتشار ویروس تاثیر گذاشته و البته جوان ترها را نیز بیشتر گرفتار می کند.

وی در پایان گفت: خبرهای خوشی از واکسن دارم و دستور دادم به سازمان جهانی بهداشت اعلام کنند که ما فازهای مطالعاتی واکسن را تا کجا رسانده ایم واین پیشرفت را به گوش جهانیان خواهیم رساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز