خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

انتقاد به فرایند تصمیم‌گیری در شهرداری تهران/آخرین اخطار به مالکان گودهای پرخطر

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۶۶۰

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت:‌ مالکان گودهای پرخطر آخرین فرصت را غنیمت بشمرند، مدیریت شهری دوست ندارد آن ها متضرر شوند، اما قطعا بین حقوق عامه و حقوق خصوصی ترجیح مدیریت شهری تحقق حقوق عامه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری ضمن قرائت پیام تسلیت خود در پی درگذشت استاد شجریان، در تذکری به شهردار تهران گفت: این روزها فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی در شهرداری تهران بسیار بروکراتیک است، حتی اجرای پروژه‌های محله ای و کوچک مقیاس که جزو برنامه اولویت محور شورا و شهرداری تهران و در حال اجرا است، برای کفایت اسناد یک پروژه، باید ماه ها فرایند بروکراتیک بین صف و ستاد طی شود.

او ادامه داد: من سوال می‌کنم که چه کسی باید تصمیم بگیرد که این مشکلات حل شود؟ آیا این موضوع هم نیاز به منابع درآمدی دارد؟ آیا این موضوعات را هم افراد دیگر و جناح رقیب نمی گذارند حل کنیم؟ خیر، این مساله به خود ما برمی گردد.

سالاری گفت: آقای حناچی با یک تصمیم استراتژیک می تواند در یکسال آینده به اندازه یک دوره مدیریت شهری کار انجام دهد و اینکه گفته می شود، مدیریت شهری منابع درآمدی ندارد را به هیچ عنوان قبول ندارم و معتقدم مشکل مدیریت شهری عدم برون‌سپاری اختیارات ستاد، شهردار و معاونین به صف است و در قبال آن باید مطالبه گری و بازخواست کند.

او با اشاره به موفقیت برخی شهرداران گذشته اظهار داشت: اگر بررسی کنیم، متوجه می شویم که در آن زمان اختیارات بطور کامل به شهرداران مناطق و سازمان ها و شرکت ها داده می شد اما امروز شهردار یک منطقه و رییس یک سازمان حتی اختیار جابجایی مدیر روابط عمومی خود را ندارد، بنابراین چطور توقع داریم شهردار منطقه تجلی عینی مدیریت شهری در منطقه باشد.

سالاری افزود: من از ریاست شورای شهر تقاضا دارم یک جلسه اختصاصی برای این موضوع برگزار شود و نسبت به این موضوع مهم تصمیم گیری شود که زمان دارد از دست می رود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در قسمت دیگری از تذکر خود گفت: متاسفانه علی رغم هشدارهایی که کمیسیون های تخصصی شورای شهر در خصوص گودهای پرخطر و تعیین تکلیف آن ها داشته اند، در دو روز گذشته شاهد ریزش ساختمان های مجاور گودی در منطقه ۱۷، محله فلاح بودیم که بسیار وحشتناک و نگران کننده بود.

وی ادامه داد: هرچند اقدام آتش نشانی و شهرداری منطقه درخصوص تخلیه شبانه ساکنان محل، علی رغم مقاومت آن ها جای تقدیر و سپاس دارد اما متاسفانه ورود دو نفر به یک ساختمان قدیمی منجر به فوت آن ها شد.

سالاری با اشاره به جلسه ریاست شورا و کمیسیون های تخصصی با معاونین مربوطه شهردار در خصوص گودهای پرخطر، بیان کرد: در این جلسه مقرر شد همه شهرداران مناطق نسبت به تعیین تکلیف گودها بر اساس آخرین اخطار داده شده اقدام کنند و متعاقب آن نیز ما به عنوان کمیسیون شهرسازی و همکاران کمیسیون عمران در مناطق حضور پیدا کردیم و به مالکین گودهای پرخطر هشدار دادیم که چنانچه از آخرین فرصت استفاده نکنند، شهرداری تهران راسا نسبت به پرکردن و تعیین تکلیف گودها با ایجاد سازه نگهبان اقدام می کند.

او تصریح کرد: مجددا اعلام می کنم مالکان گودهای پرخطر آخرین فرصت را غنیمت بشمرند، مدیریت شهری دوست ندارد آن ها متضرر شوند اما قطعا بین حقوق عامه و حقوق خصوصی ترجیح مدیریت شهری تحقق حقوق عامه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز