خبرگزاری کار ایران

افزایش خدمات مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی و خانواده آنها

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۴۳۶

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از افزایش ۵ درصدی خدمات مشاوره ای به دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده های آنان از طریق راه‌اندازی ۱۷ مرکز مشاوره جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی  به مناسبت هفته بهداشت روان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ۳۱ مرکز مشاوره و راهنمایی با بییش از ۸۰۰ مشاور و مددکار خدمات مشاوره ای و راهنمایی خود را به دانش آموزان با نیازهای ویژه  و خانواده آنان ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه  ۱۷ مرکز مشاوره و راهنمایی هم در سال جدید به این مراکز افزوده خواهند شد اظهار داشت: علاوه بر آن سامانه ندای همراه که کار مشاوره به مدارس تلفیقی فراگیر را برای دانش آموزان، معلمان، مدیران ارائه می دهد نیز به زودی راه اندازی خواهد شد و این سامانه خدمات مشاوره ای به اولیای دانش آموزان نیز ارائه خواهد داد.

حسینی با اعلام اینکه به زودی بسته تحولی خانواده محور در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و تصویب خواهد شد  اظهار داشت: این بسته تحولی مشتمل بر ۶ برنامه می باشد که ایجاد شبکه جامع آموزش و اطلاع رسانی تخصصی به اولیاء در بستر فناوری های نوین مشتمل بر طراحی و تولید محتوی و اپلیکیشن، راه اندازی سامانه ندای همراه و صدای همراه، گسترش آموزش خانواده ها و معلمین، تسهیل مشارکت اجتماعی در مددکاری با محوریت مدرسه، ایجاد و راه اندازی پارلمان  مشورتی اولیا و مربیان کشور و طرح دستیار معلم و مدرسه یاری  از مهمترین  برنامه ها و محورهای  بسته تحولی خانواده محور خواهد بود.

وی افزود: در بسته  های تحولی  و برنامه های سال جاری  ۵ درصد افزایش خدمات مشاوره ای  به دانش آموزان  و خانواده ها هدف گذاری شده است.

وی گفت: در سال گذشته نزدیک به ۸ هزار جلسه آموزش خانواده  در بیش از هزار  مدرسه برگزار شده است و ۲۶۳ هزار و ۹۶۱ نفر از اولیا  در این  جلسات شرکت کردند که از این تعداد ۲۲۱ هزار و ۷۶۵  مادر و ۴۲ هزار و ۱۹۶ پدر در این جلسات شرکت داشته اند.

 حسینی در ادامه گفت: علاوه بر این  ۷۵۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز به ۴۹ هزار دانش آموز خدمات تخصصی و حرفه ای برای رفع مشکلات ویژه یادگیری ارائه داده اند.

معاون وزیر در ادامه با بیان آمار تخصیص مشاور گفت: در مدارس دوره اول متوسطه استثنایی و ابتدایی به ازای هر ۲۵ تا  نفر ۵۵ یک مشاور،  ۵۶ تا ۱۰۰  نفر یک مشاور، ۱۰۱ تا ۱۴۹ نفر دو مشاور ۱۵۰ نفر به بالا ۴ مشاور باید  اختصاص یابد.

وی گفت: در مدارس دوره اول متوسطه پیش حرفه ای و دوره  دوم  متوسطه حرفه ای هریک به اعضای هر ۸ نفر دانش آموز یک ساعت مشاور در هفته منظور میگردد و در مدارس دوره دوم متوسطه استثنایی به اعضای هر ۱۲ نفر دانش آموز یک ساعت فعالیت مشاور منظور می گردد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ حسینی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ مرکز مشاوره فعال در سطح کشور برای آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد گفت: در مجموع و با توجه به استانداردهای لازم به ۱۶۶ مرکز دیگر نیز نیازمندیم که به مرور تلاش می کنیم هم جهت استانداردسازی تعداد مشاور که باید ۲۵ به یک باشد و اکنون بالای ۱۵۰ به یک است و هم تعداد مراکز مشاوره برای ارائه خدمات اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز