خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

برخورد شدید با استفاده‌کنندگان از کارت‌های بازرگانی صوری/اموال توقیفی به بانک مرکزی عودت داده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۰۹۲

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با تاکید بر برخورد شدید با استفاده‌کنندگان از کارت‌های بازرگانی صوری گفت: اموالی که این افراد داشته‌اند توقیف و به بانک مرکزی عودت داده می‌شود.

«سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی» رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های پلیس امنیت اقتصادی گفت: اولویت اصلی پلیس امنیت اقتصادی مبارزه با فساد است و در ابتدا نیز باید این فساد شناسایی شود.

وی ادامه داد: تمام پرونده‌هایی که از طرف دادسرا معرفی شده و یا از سوی پلیس شناسایی می‌شوند، بلافاصله اعلام جرم کرده و با هماهنگی قضایی ورود می‌کنیم.

او با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی وظایف دیگری نیز برعهده دارد، تصریح کرد: اولین وظیفه ما پیش‌بینی مشکلات اقتصادی و پیشگیری از آنها‌ است تا فسادی ایجاد نشود، در نهایت بحث کنترل و به صورت جدی مقابله با آنها است. با جدیت و قاطعانه با افرادی که درگیر فساد اقتصادی می‌شوند و مستندات آن برای ما محرز می‌شود، برخورد می‌کنیم.

سرهنگ ولی‌پور‌ گودرزی همچنین درباره افرادی که با کارت بازرگانی اجاره‌ای اقدام به صادرات و واردات می‌کنند، گفت: افرادی که با کارت بازرگانیِ غیر و تشکیل شرکت‌های صوری اقدام به کارهای بازرگانی کرده و از این طریق مقادیری ارز نیز دریافت کرده بودند، شناسایی شده‌اند. 

وی با بیان اینکه قوه قضاییه و دادستانی نیز بر این موضوع تاکید دارند، ادامه داد: به صورت قاطعانه و بدون هیچ اغماضی با این افراد برخورد شود. این افراد بازداشت شده و تحت نظر هستند. همچنین اموالی که این افراد داشته‌اند توقیف و به بانک مرکزی عودت داده می‌شود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با افرادی که کارت بازرگانی به نام آنها نیز صادر می‌شود، در این پرونده‌ها برخورد می‌شود، در واقع از این افراد به عنوان یک رُخ استفاده می‌شود، تمام نفراتی که از این کارت استفاده کرده‌اند، شناسایی و دستگیر خواهند شد و کارت بازرگانی توقیف و باطل می‌شود.

سرهنگ ولی‌پور گودرزی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره احتکار مواد ضدعفونی کننده و ماسک گفت: با برنامه‌هایی که از قبل داشتیم و پیگیری‌هایی که انجام شده است در بحث ماسک و مواد ضدعفونی کننده مشکل خاصی وجود ندارد. پلیس براساس اطلاعات و اخباری که از صنوف و مردم به ما داده می‌شود، انبارها و مکان‌های اطلاع داده شده را بررسی کرده و با احتکار و گران‌فروشی در این زمینه برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: نظارت بر صنوف هم توسط پلیس امنیت تهران بزرگ و هم توسط همکاران ما انجام می‌شود. در فضای مجازی نیز پلیس فتا به این موضوع رسیدگی می‌کند و همه ما نیز تحت فرماندهی فرمانده تهران بزرگ این موضوع را به جد در دستور کار قرار داده‌ایم. دغدغه اصلی سردار فرماندهی تهران بزرگ نیز معیشت مردم و حفظ ثبات بازار است و تا آنجایی که پلیس وظیفه دارد، در این زمینه ورود می‌کنیم و به هیچ عنوان کم‌کاری نخواهیم داشت. هدف ما این است که مردم در امنیت اقتصادی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز