خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

موارد بستری ‌و مرگ و میر کرونا در استان آذربایجان غربی بالاتر از متوسط کشوری است

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۳۵۸

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بروز موارد مثبت منجر به بستری ‌و موارد مرگ و میر کرونا در استان آذربایجان غربی بالاتر از متوسط کشوری است و در حال حاضر تعداد ۴۶۲ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در مورد وضعیت ابتلا به کرونا در استان آذربایجان غربی بیان کرد: پس از گذر خیز اول بیماری در فروردین‌ماه و یک خیز جدی‌تر از نیمه‌ی خرداد تا اواسط تیرماه در استان آذربایجان غربی، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان از نیمه‌ دوم شهریور ماه مجددا روند صعودی به خود گرفته است که این شیب به شکلی نگران کننده در حال امتداد است.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، پل‌دشت، چالدران، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد و میاندوآب در این استان در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

میزان رعایت پروتکل‌ها در استان آذربایجان غربی ۵۴.۷ درصد است

لاری در مورد میزان رعایت پروتکل‌ها بیان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان ۵۴.۷ درصد گزارش شده است که پایین‌تر از میانگین کشوری است، طبق بررسی‌های صورت گرفته میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان در مراکز عمومی ۴۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۴۴ درصد است.

وی ادامه داد: همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک‌های استان ۷۹ درصد و توسط شاغلین صنوف و صنایع ۶۴ درصد گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بروز موارد مثبت بستری ‌و موارد مرگ و میر در استان آذربایجان غربی بالاتر از متوسط کشوری است و در حال حاضر تعداد ۴۶۲ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۳۱ نفر از آنها شرایط بالینی نامناسبی دارند و در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

مردم از سفر کردن به استان‌های دیگر خودداری کنند

وی افزود: امیدواریم با افزایش عمل به توصیه‌های بهداشتی توسط مردم استان شاهد خروج شهرستان‌های قرمز استان از وضعیت فعلی و رفتن به سمت وضعیت سفید باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز