خبرگزاری کار ایران

مسئول شبکه شاد در گفت‌وگو با ایلنا:

ابزار آموزش مجازی در بازار نیست/ فقط ۸۰ هزار تبلت در سال تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۲۰۵

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد گفت: ابزار آموزش مجازی در بازار وجود ندارد، چرا که فقط حدود ۸۰ هزار تبلت در سال تولید می‌شود.

«سید حسن الحسینی» مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به اینکه بزرگترین مشکل شاد چیست که موجب می‌شود، اغلب مخاطبان از شاد به نرم افزار دیگری بروند گفت: فکر می‌کنم، ذهنیت منفی و عدم آموزش توسط کاربران در این زمینه باعث شده چنین اتفاقی بیفتد.

وی تصریح کرد: آمار و ارقامی که ما قبلا در خصوص عضویت در شاد اعلام کردیم، از داشبورد شبکه شاد بوده که غیرقابل دستکاری و کاملا جدی است، ولی یک سری نارضایتی‌ها هم وجود دارد که می‌تواند از شبکه شاد باشد،‌ ما صادقانه می‌پذیریم که شاد یک سری نواقص دارد، اما برای کامل شدن آن نیاز به زمان داریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در خصوص آمار  مخاطبان شبکه شاد گفت: آماری که از پیوستن دانش‌آموزان به شاد اعلام شده به هیچ وجه آمار جعلی نبوده و آمارهای واقعی هستند. وقتی حدود ۴۰۰ هزار کلاس لایو برگزار می‌شود، یعنی مخاطب وجود دارد،‌ بنابراین نمی‌توانیم چنین چیزی را انکار کنیم، اما صدای موافق همیشه آرام‌تر و صدای معترض همیشه بلندتر است.

الحسینی اظهار داشت: برنامه‌های لایو شاد روزانه ۴۰۰ هزار مخاطب دارد، اما لازم است که در آینده از نوآوری‌های جدید برای شاد استفاده شود.

مسئول شبکه دانش آموزی در پاسخ به این سوال که چه زمانی برنامه شاد تکمیل و ایرداتش مرتفع خواهد شد؟ گفت: تا تفسیر ما از تکمیل چه باشد، ما مرتبا به بهترشدن می‌اندیشیم و باید به سمت کامل شدن پیش برویم. اینکه چه امکاناتی قرار است در آینده به شاد اضافه شود، در روزهای آتی مشخص خواهد شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چقدر بودجه نیاز است تا آن سه و نیم میلیون دانش‌آموزی که به شاد دسترسی ندارند، به شاد متصل شوند؟ گفت: در این مورد مشکل ما فقط بودجه نیست، در واقع اصلا ابزار آموزش مجازی در بازار وجود ندارد، چرا که حدود هشتاد هزار تبلت در سال تولید می‌شود.

وی گفت: ما در کشور اصلا تناسبی با این نیاز بالفعل نداریم، حدود سه و نیم میلیون دانش آموز به شاد متصل نشده‌اند، در عین حال اگر اعلام کنیم ابزار داریم و می‌خواهیم آن را عرضه کنیم مسلما باید یک تقاضای هفت میلیونی را پاسخگو باشیم، زیرا برخی از دانش آموزان از تبلت و موبایل خواهر و برادر و سایر اعضای خانواده استفاده می‌کنند به همین خاطر اینها همه به حجم درخواست‌ها برای تبلت اضافه می‌شوند.

الحسینی بیان کرد: بنابراین به نظر می‌آید چشم‌انداز روشنی برای تامین ابزار و تبلت نداشته باشیم. ضمن اینکه با شرکت‌های سازنده و تولید کننده‌ها صحبت شده که به این وضعیت توجه کنند، ‌وزارت صمت هم تشویق‌هایی برای این کار مد نظر قرار داده و امیدواریم جوابگو باشد.

او اشاره کرد: ما آرزوی روزی را داریم که همه دانش‌آموزانمان ابزار آموزش الکترونیکی را داشته باشند و برای دریافت مطالب آموزشی و درسی از امکانات مساوی برخوردار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز