خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در گفت‌وگو با ایلنا:

برای افزایش سلامت جامعه چاره‌ای جز اعمال محدودیت‌ و مجازات‌ نیست

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۰۹۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: برای افزایش ضریب سلامت عمومی جامعه، چاره‌ای جز این نیست که محدودیت‌ و مجازات‌ لحاظ شود.

«حسین حسن‌نژاد» معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه وضعیت مازندران هم مانند دیگر استان‌ها مناسب نیست، گفت: از هموطنان عزیز خواهش می‌کنیم با توجه به محدودیت‌هایی که حتی برای مراسم اربعین لحاظ شده است، از هر گونه برنامه‌ریزی برای سفر اجتناب کنند، چراکه استان مازندران وضعیت مناسبی از نظر شیوع بیماری ندارد.

وی ادامه داد: برخی از شهرهای ما در شرایط قرمز و برخی دیگر از شهرها در وضعیت هشدار قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: تمام خواهش ما از مردم این است که پروتکل‌های ابلاغ شده را رعایت کنند، چراکه افزایش رعایت این پروتکل‌ها باعث می‌شود که در کنترل بیماری نیز موفق شویم.

حسن‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا لازم است با توجه به تعطیلات پیش‌رو ممنوعیتی برای سفرها ایجاد شود، خاطرنشان کرد: ستادهای استانی برای ممنوعیت‌های سفر تصمیم‌گیرنده نیستند و ستاد‌ ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم‌گیرنده است.

وی درباره موارد تنبیهی برای افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: در این خصوص نیز به صورت پایلوت اقداماتی در حال اجراست و اگر این شرایط در تهران پاسخگو بوده و کنترل کننده بیماری باشد، احتمال دارد با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در دیگر استان‌هایی که وضعیت مناسبی ندارند نیز اعمال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: اگر میزان رعایت پروتکل‌ها مانند رعایت ماسک، عدم شکل‌گیری اجتماعات در مکان‌های مختلف از سوی برخی از شهروندان ما رعایت نشود، برای افزایش ضریب سلامت عمومی جامعه چاره‌ای جز این نیست که محدودیت‌ها و مجازات‌ها لحاظ شود.

حسن‌نژاد با بیان اینکه سواحل از پنجم مهرماه تعطیل شده است، تصریح کرد: تلاش شده است تا مراکز اجتماعات و مراکز خرید و ... مدیریت شود، اما در عین حال ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای ورود به شهرها نیاز به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دارد.

به گفته وی سطح رعایت شهروندان در شهرهای مختلف متفاوت است و نمی‌توان درباره همه آنها اظهارنظر کلی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران یادآور شد: تلاش همه دستگاه‌های متولی مانند وزارت صمت و ارشاد و همچنین دستگاه‌‌های نظارتی این است که از همه این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده کرده تا سطح‌آگاهی بخشی و حساسیت مردم را در این زمینه ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز