خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی:

خانواده‌ها بین حضور و عدم حضور دانش‌آموزان در مدرسه حق انتخاب دارند

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۸۲۹

معاون آموزش ابتدایی وزار آموزش و پرورش اظهار کرد: تداوم جریان آموزش و تحت پوشش قرار دادن همه دانش آموزان در همه نقاط کشور برای ما یک اصل اساسی است.

به گزارش ایلنا، رضوان حکیم زاده با اشاره به تعطیلی مدارس با حضور در برنامه چاپ اول شبکه خبر گفت: جریان آموزش در هیچ شرایطی قطع نمی‌شود و عدم حضور دانش آموزان در مدرسه به معنای تعطیل شدن جریان آموزش نیست.

وی افزود: بسترهای مختلفی را فراهم کردیم که یکی از آن‌ها، مدرسه تلویزیونی ایران است که از 15 شهریورماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در شبکه آموزش در حال پخش است و انشالله از اول ربیع‌الاول هم آغاز کلاس‌های پیش‌دبستانی را خواهیم داشت؛ و یکی دیگر از بسترهای ایجادشده، استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد و آموزش حضوری است.

حکیم زاده بیان کرد: سعی کردیم حق انتخاب را به خانواده‌ها بدهیم که بین حضور یا عدم حضور فرزندانشان بتوانند انتخاب کنند؛ اما در هر حالتی شرایطی را فراهم کرده‌ایم که جریان آموزش هیچ دانش‌آموزی به دلیل عدم دسترسی به گوشی هوشمند متوقف نشود؛ این برای ما یک اصل است و دانش آموزان به کمک ترکیبی از این روش‌ها با توجه به شرایطی که مناطق مختلف دارند توسط همکاران ما در مدارس فرایند آموزشی را ادامه خواهند داد.

وی گفت: البته برای دانش‌آموزانی که از هیچ‌یک از روش‌های فوق نمی‌توانند استفاده کنند بسته‌های آموزشی در نظر گرفتیم؛ اما کلاس‌های کم تعداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اغلب مواقع از ظرفیت کلاس‌های حضوری می‌توانند بهره ببرند. این در حالی است که جریان آموزش، در نقاطی از کشور مانند استان تهران که به صلاحدید ستاد کرونا تعطیل ‌شده است با روش‌های دیگر در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا روش‌های آموزش غیرحضوری به آموزش لطمه میزند یا خیر؟ گفت: هیچ روشی جای آموزش‌های حضوری را نمی‌گیرد، نه‌تنها دروس ریاضی و فارسی و... بلکه آموزش انواع مهارت‌های اجتماعی هم فقط به‌واسطه حضور دانش آموزان در فضای مدرسه انجام خواهد شد؛ به همین دلیل است کشورهای دیگری که مانند ما در حال گذراندن موج سوم کرونا هستند مدارس را تعطیل نکردند و براساس بررسی‌های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدند که تعطیلی مدرسه لطمه اساسی به دانش آموزان وارد می‌کند و بهتر است ما دانش آموزان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه داشته باشیم تا از طریق آن‌ها بتوانیم سواد سلامت در جامعه هم ارتقا ببخشیم و دانش آموزان ما منزوی و کم‌تحرک نشوند و بیش‌ازحد وقتشان را در فضای مجازی سپری نکنند.

حکیم زاده اذعان کرد: البته آموزش‌وپرورش تمام تلاش خودمان را به کار می‌گیرد تا استانداردهای آموزشی‌مان را کاهش ندهیم و به معلمان گفتیم که شما مسئول یادگیری دانش آموزان هستید و نه صرفا مسئول پر کردن ساعات آموزشی در فضای شاد و امیدواریم با همکاری خوبی که خانواده‌ها خواهند داشت و تلاشی که همکاران فرهنگی دارند ما بتوانیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم؛ اما من هم بر این معتقدم که آموزش حضوری هم از جهت یادگیری مفاهیم درسی و هم از جهت رشد مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی می‌تواند بهترین باشد و هیچ جایگزینی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: در فرصت تابستان برای معلمان و به‌ویژه مدیران، آموزش‌هایی تعریف شد که بتوانند از فضای مجازی برای ارائه محتواهای آموزشی استفاده کنند. چراکه مدیریت فضای مجازی به لحاظ ادراک زمان و نحوه ارائه درس و حصول بازخورد بسیار متفاوت با اداره کلاس است. به همین دلیل سعی کردیم آموزش‌هایی برای این عزیزان داشته باشیم تا بتوانند مهارت‌هایشان را ارتقا دهند.

 حکیم‌زاده افزود: در شبکه شاد هم‌دوره‌های توانمندسازی گنجانده ‌شده و افراد می‌توانند از بستر فضای مجازی برای غنی‌سازی اطلاعات رسانه‌ای‌شان استفاده کنند

وی خاطرنشان کرد: البته این دوره‌ها باید ادامه‌دار باشد و شبکه ملی هم برنامه‌هایی در این راستا تهیه نموده که انشالله با ادامه‌دار بودن این آموزش‌ها مهارت‌های فناوری جامعه فرهنگیان کشور ارتقا یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز