خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۱۰۶ درخت کهنسال در خیابان ولی‌عصر

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۶۳۳

شهردار منطقه ۱۱ تهران با اعلام وجود چنار ۸۲ ساله خیابان ولی عصر (عج) از شناسایی ۱۰۶ درخت چنار کهنسال خبر داد که برای تمام آن ها پرونده گیاهپزشکی تشکیل و همگی دارای شناسنامه شدند.

به گزارش ایلنا،‌ نصراله آبادیان، با بیان این که نخستین چنارهای خیابان ولی عصر (عج) در سال ۱۳۱۸ کاشته شده اند؛ گفت: از سوی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه شناسایی درختان کهنسال و شناسنامه دار کردن آن ها به منظور مراقبت، حفظ و جلوگیری از زوال درختان انجام شده است.

آبادیان با اشاره به این که ۲۶۳۵درخت چنار در خیابان ولی عصر (عج) وجود دارند؛ افزود: ۱۰۶درخت کهنسال در این محور  شناسایی شده که سن آن ها بین ۳۹ تا ۸۲ سال است و تحت پایش و کنترل دائمی هستند.

او وجود درختان کهنسال در بخش مرکزی شهر تهران را میراث طبیعی این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: چنار ۸۲ ساله با بن ۵۲۰ ، ارتفاع ۸ متر، محیط تاج بیش از ۲۵ متر در ضلع شرق خیابان ولی عصر(عج) – قبل از میدان منیریه به شماره پلاک شناسایی ۷۳۷ قرار دارد.

شهردار منطقه ۱۱ همچنین در باره شناسایی درختان کهنسال معابر و بوستان های سطح محدوده نیز گفت: در خیابان های ولی عصر(عج)، وحدت اسلامی، شیخ بهایی، میردادمادی و شهریار درختان نارون با قدمت بین ۴۲تا ۵۰ سال شناسایی شده اند که برای آن ها نیز شناسنامه و پگیاهپزشکی تشکیل شده است.

براساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، به گفته آبادیان تمامی درختان کهنسال به صورت مستمر پایش می شوند و محلول پاشی و رسیدگی به درختان مبتنی بر دانش گیاهپزشکی برای جلوگیری از زوال درختان توسط مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه ۱۱ در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز