خبرگزاری کار ایران

نظارت سازمان پسماند بر مدیریت نخاله‌های ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۶۰۷

نخاله‌های ساختمانی که خارج از شهر انباشته شده‌اند، به هیچ عنوان ربطی به نخاله‌های شهر تهران ندارند و اقدامات شهرداری در این زمینه علمی، شفاف و مشخص است.

به گزارش ایلنا، مهدی احمدمهرابی معاون پسماندهای ساختمانی و عمرانی این سازمان ضمن تقدیر از نگاه ویژه و دغدغه‌مند حناچی به موضوع نخاله‌های عمرانی و ساختمانی، در تکمیل اظهارات شهردار تهران درباره ساماندهی این  پسماندها گفت: در تهران روزانه بین ۳۳ تا ۳۵ هزار تن نخاله ساختمانی تولید می‌شود که ۷۶ درصد آن به گود آبعلی، ۷ درصد به گود آرادکوه و مابقی به گودهای مجاز شن و ماسه و کوره‌های آجرپزی منتقل می شود. 

وی با تاکید بر نظارت کامل سازمان مدیریت پسماند بر نخاله‌های حاصل از تخریب و ساخت و ساز ساختمان در تهران ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری مقرر شد افرادی که متقاضی جواز ساخت ساختمان و به دنبال آن تخریب و خاک برداری هستند، از طریق معاونت شهرسازی و معماری به سامانه سازمان پسماند وصل شوند. در این سامانه پیمانکارهایی که پیش از این فعالیتشان به تایید رسیده و کارت تردد دارند برای انتقال نخاله‌های ساختمانی معرفی می‌شوند و متقاضی از میان آن ها پیمانکار مورد نظر خود را انتخاب و قرارداد منعقد و در سامانه ثبت می‌شود. 

مهرابی گفت: در این مرحله، براساس تقسیم بندی صورت گرفته در مورد مناطق، به پیمانکار اعلام می‌شود که نخاله‌های جمع‌آوری شده به کدام گود انتقال یابد. این روند نیز از ابتدا تا انتها توسط سیستم هوشمند و گشت‌های سازمان به صورت شبانه روزی رصد و کنترل می‌شود. 

به گفته وی؛ این فرایند شامل نخاله‌های ساختمانی کم حجم نمی‌شود، اما سازمان پسماند در این مورد نیز برنامه‌هایی در دست اقدام دارد که به زودی عملیاتی می‌شود. 

مهرابی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع بازیافت نخاله‌های ساختمانی نیز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر دو کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در مجموع با ظرفیت ۶ هزار و ۶۰۰ تن در مجموعه آبعلی فعال است. در هفته دولت نیز کلنگ مجموعه‌ای دیگر با ظرفیت ۳ هزار و ۳۰۰ تن به زمین خورد و تا ۳ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. مجموعه‌ای دیگر با همین میزان ظرفیت هم تا پایان سال مجوز دریافت می‌کند و سال آینده به بهره‌برداری خواهدرسید. 

براساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، وی گفت: تمامی اقدامات شهرداری تهران در زمینه پسماندهای عمرانی و ساختمانی با هدف کاهش دفن این نوع پسماند به دلیل اثرات مخرب آن صورت می‌گیرد. در واقع، سازمان پسماند تلاش می‌کند تا با بازیافت این نخاله‌ها، از آسیب‌های ناشی از دفن این نخاله‌ها در محیط زیست بکاهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز