خبرگزاری کار ایران

امکان اشتراک‌گذاری دسک‌ تاپ از طریق OBS در شبکه شاد فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۵۸۸

با افزایش ظرفیت‌ها در نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموز امکان اشتراک‌گذاری دسک تاپ از طریق OBS در شبکه شاد فراهم شد.

به‌ گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در شرایط کرونایی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به منظور پیشگیری از ایجاد وقفه در فرآیند آموزش دانش آموزان، در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی از نسخه جدید شاد رونمایی شد.

بر این اساس؛ مدیا استریمینگ Media Streaming، تکنیکی است که به وسیله آن می‌توان یک فایل چند رسانه‌ای (multi-media) مانند صدا ویا تصویر ویدئویی را بدون این که احتیاج به دانلود همه‌ی فایل باشد، بر روی اینترنت به صورت لحظه‌ای از نقطه زمان مورد درخواست مشاهده کرد. به عبارت دقیق‌تر برای مشاهده یک ویدئو معمولی، بایستی ابتدا کل فایل در سیستم بارگذاری شده و سپس نمایش داده شود.

ویدئو استریمینگ به معلمان اجازه می‌دهد که از محتوا قبل از اینکه تمام فایل دانلود شود، شروع به استفاده و مشاهده شود.

با توجه به این که ارائه فایل‌هایی نظیر پاورپوینت و یا نمایش صفحه وایت برد و تخته کلاسی در آموزش‌های آنلاین یکی از موارد بسیار کاربردی مطرح می‌شود، در شاد نیز امکان پخش آنچه که در صفحه دسکتاپ کاربر هست (چه به صورت زنده چه به صورت ضبط شده و یا هر نحوی که در دسکتاپ در حال ارائه باشد) برای دیگر کاربران عضو در یک گروه و یا کانال وجود دارد.

گفتنی است؛ با استفاده از نرم افزار OBS، اطلاعات و لینک تولید شده در شاد، کاربر می‌تواند استریم خود را ارسال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز