خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس امنیت اقتصادی خبر داد:

دستگیری ۹۰ اخلالگر بازار ارز از ابتدای سال جاری

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۵۴۷

رییس پلیس امنیت اقتصادی از دستگیری ۹۰ اخلالگر بازار ارز از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در نشستی خبری اظهار داشت: در راستای تدابیر فرماندهی تهران بزرگ یکی از وظایف پلیس امنیت اقتصادی سرکشی و ساماندهی از انبارهای جنوب شهر تهران است.

وی ادامه داد: 1800 انبار در جنوب شهر تهران واقع شده است که مورد بررسی ماموران پلیس امنیتی اقتصادی قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به کشف یک انبار تنباکوی تاریخ گذشته تصریح کرد: در همین راستا یک انبار در جنوب تهران که محل دپوی تنباکوی عربی تاریخ مصرف گذشته بود، شناسایی و کشف شده است. در این انبار 9500 کارتن تنباکو نگهداری می‌شد.

علیپور گودرزی با اشاره به اینکه این تنباکوها ساخت کشور اردن و به تاریخ سال 2011 بوده است، خاطرنشان کرد: 4 هزار و 750 بسته از این تنباکوها با توجه به نوسانات قیمت ارز در بازار متاسفانه عرضه شده است که با هماهنگی ماموران بهداشت در حال جمع‌آوری تمامی این بسته‌های تنباکو هستیم.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز یک نفر دستگیر شده و ارزش ریالی این تنباکوهای کشف شده، تاکنون 250 میلیارد ریال مشخص شده است البته ارزش واقعی آنها هنوز معلوم نیست.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ادامه داد: کالاهای دخانی به خودی خود برای مردم مضر هستند و اگر این کالاها تاریخ مصرفشان نیز گذشته باشد میزان ضرر آنها بیشتر خواهد شد. پلیس امنیت اقتصادی با تمام توان با این موارد برخورد خواهد کرد.

ولیپور گودرزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره دلالان ارزی نیز گفت: موضوع برخورد با دلالان ارزی چه در فضای حقیقی و چه آنهایی که در فضای مجازی فعالیت می کنند در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی است.

وی ادامه داد: همچنین با افرادی که با تشکیل اتاق های کاغذی اقدام به معاملات فردایی می کنند برخورد می‌کنیم این اقدام مصداق اخلال در نظام اقتصادی است و جرم محسوب می‌شود و به جد با این افراد برخورد می شود.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز 90 نفر از افرادی که در فضای حقیقی و مجازی اقدام به اخلال در این زمینه کرده‌ و موجب التهاب بازار ارز شده‌اند نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند. 10 نفر از این افراد از سرشبکه‌های فضای مجازی بودند که اقدام به قیمت‌گذاری در فضای مجازی و ایجاد التهاب بازار ارز می‌کردند. مابقی افراد دستگیرشده نیز با راه‌اندازی دفاتر غیرمجاز اقدام به خرید و فروش ارز می‌کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تاکید کرد: با توجه به تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا، پلیس امنیت اقتصادی با تمام توان به صورت شبانه روزی در حال انجام وظیفه است و در خصوص کالاهای اساسی و مورد نیاز با همکاری تعزیرات به صورت روزانه گشت‌هایی را انجام می دهد. همچنین در خصوص احتکار و ورود کالا و عرضه آن در بازار نظارت و پیگیری‌های لازم را نیز انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز