خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۲۸۵۵ دهیار زن در دهیاری‌های سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۳۴۶

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از فعالیت ۲۸۵۵ دهیار زن در دهیاری‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی جمالی نژاد که در استان بوشهر حضور دارد در ارتباطی ویدئوکنفرانسی با مراسم افتتاح ۱۹۱ طرح بهره‌مند شده از تسهیلات قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری و افتتاح طرح ملی پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و ۴۰۰ هزار روستایی و عشایر، گفت: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از عیالوارترین و پرجمعیت ترین خانواده های اجرایی کشور است و ۱۳۶۰ شهر و ۱۰۰۰ دهیاری را پوشش می دهد. 

وی ادامه داد: ۶۰ هزار روستا و سکونتگاه داریم که ۳۷ هزار مورد دهیاری و ۳۸ هزار مورد شورای اسلامی شهر دارد و ۱۲۰ هزار عضو شورای اسلامی شهر داریم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات خوبی توسط دهیاری ها صورت گرفته است. مجموع اعتبارات پرداخت شده به دهیاری ها از سال ۸۲ تا ۹۸ حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است که ۲۱ هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان یعنی بیش از ۸۵ درصد آن مربوط به همین دولت بوده است.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: سهم سرانه روستاییان از اعتبارات متمرکز از ۷۵ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان در سال ۹۸ رسیده و چهار برابر شده که رقم قابل توجهی است. فقط ۴۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای ۱۱۳۷ طرح درآمدزایی دهیاری ها تخصیص یافته است که منجر به اشتغال ۲۷۰۰ نفر شده است.

وی به حضور پررنگ  بانوان در جامعه دهیاران اشاره کرد و گفت: ۲۸۵۵ دهیار بانو داریم که ۱۳۰۰ نفر به عنوان ناظر دهیاری ها مشغول هستند و بیش از ۴۱۵۵ نفر از بانوان در دهیاری ها فعال اند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور خاطرنشان کرد: حدود ۱۳۰ هزار پروژه عمرانی کوچک و متوسط مقیاس انجام شده است و ۹۳۴ پایگاه اتش نشانی روستایی دایر شده است. همچنین سیستم جمع آوری پسماند در ۳۰ هزار روستا استقرار یافته و ۱۷ هزار دستگاه ماشین آلات عمرانی خدماتی به دهیاری ها دادیم.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: از سال ۹۵ تا کنون اعتبار ۵۵۰ میلیاردی برای اجرای ۱۲۲۷ پروژه گردشگری تخصیص یافته است، همچنین ۷۵۰۰ بوستان چندمنظوره روستایی افتتاح شده که ۷۴ درصد آن مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم است.

وی با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجرسال گذشته ۲۲ هزار پروژه عمرانی‌ را افتتاح کردیم، یادآور شد: در هفته دولت تا هفته دفاع مقدس نیز ۱۸ هزار پروژه عمرانی با بودجه ۵۰ هزار میلیاردی را به بهره برداری رساندیم که بخش عمده ای توسط دهیاری ها انجام شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور ادامه داد: ۵۲۷۴ پروژه عمرانی و خدماتی قرار است افتتاح شود. آیین افتتاح ۱۱۲ طرح عمرانی روستایی دهیاری کشور را با اعتبار ۷۳۵ میلیارد ریال به طور همزمان امروز برگزار می کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز