خبرگزاری کار ایران

مهار ۱۳ رأس دواب و کشف ۸۴۰ کیلو مواد افیونی در اسفندک

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۱۳۲

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از مهار ۱۳ رأس دواب و کشف ۸۴۰ کیلوگرم موادمخدر توسط مرزداران در مرزهای "اسفندک" خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "محمد ملاشاهی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، پس از چند شبانه‌روز اقدامات و پیگیری‌های اطلاعاتی، سرنخ‌هایی از فعالیت باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی "اسفندک" شهرستان سراوان به دست آمد و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند قاچاق موادمخدر در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی در مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص شد و مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین هدفمند در منطقه و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

سردارملاشاهی با اشاره به شجاعت و هوشمندی مرزداران در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان، تصریح کرد: سوداگران مرگ که قصد داشتند موادمخدر را به وسیله ۱۳ رأس دواب وارد کشور کنند، زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند شروع به تیراندازی به سمت مأموران کردند و در مقابل نیز مرزداران با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند.

وی ادامه داد: در نهایت با توجه به اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی مناسب از طرف مرزداران، سوداگران مرگ که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند با برجا گذاشتن محموله موادمخدر و رها کردن دواب‌ها به سمت ارتفاعات کشور مقابل متواری و مرزداران موفق شدند در این عملیات ضمن مهار ۱۳ رأس دواب، مقدار ۸۴۰ کیلوگرم تریاک را توقیف کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد در مرزبانی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار مرزبانان دلاور قرار دارد، اظهار داشت: مرزبانان استان با تمام توان در مناطق مرزی جنوب شرق کشور حضور فعال دارند و در راه حراست و پاسداری از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مبارزه با بلای خانمان سوز موادمخدر، مجاهدانه تلاش می‌کنند و با این حضور ایثارگرانه و هوشیارانه عرصه را بر اشرار و معاندین نظام و سوداگران مرگ تنگ کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز