خبرگزاری کار ایران

فرماندار اسلامشهر در گفت‌وگو با ایلنا:

هزینه عدم رعایت پروتکل‌ها در جامعه باید بالا برود/ مردم به هشدارهای بهداشتی خیلی اهمیت نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۹۹۰

فرماندار اسلامشهر گفت: برداشت شخصی من این است که مردم تاکنون خیلی نخواسته‌اند که به موضوع رعایت پروتکل‌ها توجه داشته باشند.

«مسعود مرسلپور» فرماندار اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت منطقه اسلامشهر در پی موج سوم کرونا گفت: اسلامشهر نیز مانند دیگر نقاط کشور و استان تهران با افزایش ابتلا و موارد بستری مواجه است، اما خوشبختانه تعداد موارد فوتی بسیار اندک است، یعنی در برخی از روزها که به ندرت اتفاق می‌افتد و معمولا بین یک الی دو نفر روزانه جان خود را براثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند که اکثر این افراد سنین بالای ۷۰ سال دارند.

وی درباره وضعیت مراکز درمانی در منطقه اسلامشهر ادامه داد: مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی چند دسته هستند، برخی از آنها با کوچکترین تغییری در سیستم بدنی‌شان یا احساس کوچکترین سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، عده‌ای نیز طبیعتا بدون اینکه علائمی داشته باشند، بدلیل نگرانی که دارند به این مراکز می‌روند، اما عده‌ای واقعا مبتلا به بیماری کرونا هستند و مجبورند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

فرماندار اسلامشهر در پاسخ به این سوال که آیا با مشکل کمبود تخت در بیمارستان‌ها با توجه به افزایش شیوع کرونا مواجه هستید؟ گفت: تا این لحظه شرایط تعداد بستری‌ها به نحوی است که با مشکل کمبود تخت مواجه نشده‌ایم.

مرسلپور در پاسخ به اینکه با توجه به تشدید ابتلا به کرونا در سراسر کشور از جمله در تهران و تاکیدات انجام شده برای ایجاد مشارکت جمعی و گسترده برای جلوگیری از تلفات انسانی به نظر شما ترغیب، تشویق، تاکید، اصرار و مطالبه از همه اقشار  بر استفاده اجباری  از ماسک چقدر ضرورت دارد؟ گفت: ۹۰ درصد پیشگیری از ابتلا برعهده مردم است و باید به موارد اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت پایبند باشند. همچنین باید این موارد اعلام شده را اجرا کرده و خودشان دیگر افراد جامعه را نیز به اجرای این پروتکل‌ها تشویق کنند.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته درخصوص ابتلا به بیماری کرونا در دیگر کشورها گفت: مطالعاتی درباره کشور مصر داشته‌ایم، یک مورد که در خصوص این کشور بسیار مورد توجه بود، این است که در کشور مصر مردم به شدت مراعات می‌کنند. مردم از مسئولان مطالبه مراعات می‌کنند و این امر بسیار مهمی است، اما متاسفانه مردم ما خیلی نسبت به این موضوع اهمیت نمی‌دهند.

فرماندار اسلامشهر خاطرنشان کرد: ترددهای مردم در شهر را ببینید، فشردگی جمعیت در مراکز خرید یا مغازه‌ها را ببینید در این موارد دیگر سیستم دولتی به معنای عام این امکان را ندارد که نانوایی، سوپرمارکت و ... را مدام بررسی کنند و باید مردم نیز به این موارد توجه داشته باشند. معتقدم مردم اگر بخواهند به خوبی می‌توانند پروتکل‌ها را رعایت کنند. برداشت شخصی من این است که مردم تاکنون خیلی نخواسته‌اند که به این موضوع توجه داشته باشند.

مرسلپور درباره در نظر گرفتن مقررات تنبیهی برای اقلیتی که به استفاه از ماسک بی‌توجه هستند، خاطرنشان کرد: طبیعتا برای هر رفتار سوء و مغایر با قانون، اگر هزینه جرم بالا باشد، افراد کمتری به سوی ارتکاب آن جرم می‌روند. این یک اصل کلی در جامعه‌شناسی جرم است، اما آنچه که مشخص است، این است که مجازات‌هایی که برای این موضوع در نظر گرفته‌اند، خیلی پیشگیرانه و منطبق بر واقعیت جامعه نیست.

وی تاکید کرد: باید هزینه عدم رعایت پروتکل‌ها در جامعه خیلی بالا برود و نباید کسی مستثنی باشد و باید با همه یکسان برخورد شود.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: تک تک افراد اگر پروتکل‌ها را رعایت کنند، یعنی جامعه رعایت کرده است و این یک اصل مسلم است و همه باید پایبند باشند به طور مثال اگر من به عنوان پدر خانواده مراعات کنم، فرزندان من هم مراعات می‌کنند. همینطور اگر مادر خانواده اهل رعایت موارد بهداشتی باشد، فرزندان خانواده نیز مراعات می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز