خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

"آموزش پیش‌دبستانی" به اپلیکیشن شاد افزوده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۷۶۰

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش درباره اضافه شدن قابلیت‌‌های شاد گفت: آموزش به پیش‌دبستانی‌ها در نظر گرفته شده که قرار است به زودی در شاد اضافه شود.

«محمود حبیبی» مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره دشواری برخی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در استفاده از فضای شاد و عدم آشنایی با این اپلیکشین گفت: والدین دانش‌آموزان در این زمینه می‌توانند به آنها کمک کنند و تا زمانی که آموزش تمام می‌شود، در کنارشان باشند.

حبیبی ادامه داد: طبیعی است که پدر و مادر باید به دانش‌آموزان در سنین پایین‌تر کمک بیشتری کنند. نقش والدین در این فضای جدید نیز به علت آموزش فرزندان هر روز رو به افزایش است.

مدیر کل دفتر فناوری ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: هر کلاس درس آموزشی برای دانش‌آموزان ابتدایی ۳۵ دقیقه در نظر گرفته شده است، ولی حضور در فضای مجازی سقفی ندارد و نظارت و مدیریت کردن این مساله با پدر و مادر است.

وی در پاسخ به این سوال که بعضا پیش می‌آید دانش‌آموزان در اپلیکیشن شاد حضور و غیاب می‌شوند و بعد برای ادامه آموزش به نرم افزارهای دیگری می‌روند؟ چرا هنوز اطمینان لازم نسبت به شاد ایجاد نشده است؟ گفت: اینکه ما بخواهیم بگوییم همه صد درصد این اپلیکشین را پسندیده‌اند، اینطور نیست، زیرا یک بخش از آن سلیقه‌ای است.

حبیبی گفت: ممکن است دو اپلیکشین موازی کنار هم باشد و من یکی را انتخاب کنم، شما هم یک اپلیکشین دیگر را انتخاب کنید، ولی کاربری شاد بالا است. طبق آمار و گزارشاتی که ما هر روز از شاد دریافت می‌کنیم، میزان مخاطبان در این شبکه افزایش داشته است، این یعنی اقبال به اپلیکیشن شاد رو به افزایش است.

وی در واکنش به اینکه آنچه اقبال خوب از شاد شده شاید بر اساس اجبار باشد، زیرا دانش‌آموزان راه دیگری جز انتخاب شاد نداشته‌اند؟ گفت: اینکه ورود به شاد اجبار است را من قبول ندارم، اما در هر صورت کاربری شاد رو به افزایش است و این کاربری با رفع نیازها همراه است.

مدیر کل دفتر فناوری ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر اینطور نبود،‌ در همان روزهای اول که شاد راه‌اندازی شد، همین تعداد مخاطبان فعلی مجبور بودند به شاد بیایند، ولی فعالیت‌شان به اندازه الان نبوده که الان مشاهده می‌کنیم. در حال حاضر فعالیت‌ها افزایش داشته و این نشان می‌دهد که قابلیت‌های شاد برای آنها ترغیب کننده است.

حبیبی تاکید کرد: اینکه انتظار داشته باشیم هر اپلیکیشنی صد در صد مخاطبان را جذب کند، تقریبا شدنی نیست، زیرا سلایق مختلف است.

وی در پاسخ به اینکه نرم‌افزار شاد چه زمانی تکمیل خواهد شد؟ گفت: هیچ نرم‌افزاری از جمله شاد توقفی نخواهد داشت. ما هم برای شاد هیچ نقطه توقفی در نظر نگرفته‌ایم که بگوییم این برنامه از این لحظه به بعد چیزی برای اضافه کردن ندارد. قابلیت‌های شاد چه به لحاظ زیرساختی و چه به لحاظ امکانات جدید دائما رو به افزایش خواهد بود.

مدیر کل دفتر فناوری ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: اینکه بگوییم چقدر مانده تا شاد به تکامل نهایی خود برسد، فعلا مشخص نیست. به عنوان مثال برای دانش آموزان با نیاز ویژه برنامه‌هایی داریم که به زودی به شاد اضافه خواهد شد. همچنین بحث آموزش به پیش دبستانی‌ها در نظر گرفته شده که قرار است به زودی در شاد اضافه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز