خبرگزاری کار ایران

تداوم روند صعودی کرونا در آذربایجان شرقی در شرایط بد کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۷۳۶

سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به تداوم روند صعودی کرونا در آذربایجان شرقی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در مورد وضعیت ابتلا به کرونا در 12 استان بیان کرد: بعد از گذر از خیز شدید بیماری در فروردین ماه و خیز دوم بیماری در تیر ماه سال جاری، از اوایل شهریور نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان آذربایجان شرقی، مجددا روند صعودی به خود گرفته است و این روند صعودی همچنان ادامه دارد و در حال حاضر 12 شهرستان استان آذربایجان شرقی شامل آذرشهر، اهر، بناب، تبریز، جلفا، سراب، عجب‌شیر، مراغه، ملکان، میانه، هریس و هشترود در وضعیت قرمز بیماری کووید 19 و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند.

به گفته‌ی سخنگوی وزارت بهداشت، بروز موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان آذربایجان شرقی، بالاتر از متوسط کشوری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 1110 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان آذربایجان شرقی بستری هستند که تعداد 235 نفر از این افراد به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند و طبق آخرین بررسی‌های انجام شده، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان آذربایجان شرقی 62.5 درصد گزارش شده است.

لاری افزود: کمترین میزان رعایت در نانوایی‌ها، رستوران‌ها و خواروبار فروشی‌های استان بوده است و میزان استفاده از ماسک از سوی مردم این استان در مراکز و اماکن عمومی ۵۳ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۵۰ درصد گزارش شده است و حتی استفاده از ماسک از سوی کارمندان بانک و ادارت استان، ۸۴ درصد و در شاغلین صنوف و صنایع استان آذربایجان شرقی ۶۷.۵ درصد است.

وی تصریح کرد: باید توجه کرد که برگزاری اجتماعات غیرضروری مانند برپایی مراسم‌های متعدد تشییع و ترحیم و دورهمی‌های خانوادگی از مشکلات جدی مدیریت بیماری در استان آذربایجان شرقی است.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان گفت: امیدواریم هموطنان‌مان در این استان با تقویت عزم خود در عمل به توصیه‌های بهداشتی و اصلاح رفتارهای خطرآفرین، کمک کنند تا با لطف خدا شاهد توقف روند افزایشی شیوع بیماری و خروج شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز و هشدار برای هفته های آتی باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز