خبرگزاری کار ایران

عملکرد برنامه کشوری غربالگری بیماری کم‌کاری تیروئید نوزادان در پاندمی کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۷۳۰

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت عملکرد برنامه کشوری غربالگری بیماری کم کاری تیرویید نوزادان در پاندمی کووید ۱۹ را توضیح داد.

به گزارش ایلنا، افشین استوار تصریح کرد: برنامه کشوری غربالگری بیماری کم کاری تیرویید نوزادان، از مهر سال ۱۳۸۴ در سیستم سلامت کشور ادغام شده است و کارنامه موفق و درخشانی دارد و به کلیه شاخص های اجرایی مورد نظر دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه نیاز نوزادان به غربالگری بیماری های شایع قابل پیشگیری و درمان، در پاندمی ها، قبل و یا بعد از آن ها، تفاوتی ندارد، افزود: اداره غدد و متابولیک دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر از همان ابتدای شروع پاندمی کووید۱۹ با تدابیر و اقدامات مناسب، از بروز اختلال در اجرای برنامه و خدمت رسانی به نوزادان پیشگیری کرده و یا تاثیرات را به حداقل ممکن رسانده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: در همین راستا، دستورالعمل های لازم تدوین شد و به سرعت به دانشگاه ها/دانشکده های علوم پزشکی کشور ابلاغ گردید. به علاوه پایش و نظارت روند اجرای برنامه به صورت مجازی و با تلفن انجام شد و ادامه دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات بین المللی با شروع پاندمی کووید ۱۹ در جهان  اجرای برنامه های غیرواگیر و از جمله غربالگری نوزادان در بعضی کشورها دچار اختلال شده، افزود: در شرایطی بسیار بحرانی، برنامه کشوری غربالگری بیماری کم کاری تیروئید نوزادان در ایران، نه تنها دچار نقصان نشد، بلکه به ارتقا شاخص های برنامه دست یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز