خبرگزاری کار ایران

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری در پوشش «اعزام زوار برای اربعین»

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۶۲۶

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا هشدار داد: افراد سودجو با انتشار تبلیغات کذب" ثبت‌نام کاروان های پیاده‌‌روی اربعین" سعی بر فریب مردم، معرفی آنان به سایت‌های جعلی و در نهایت سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان با هدف کلاهبرداری مالی را دارند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ رامین پاشایی بیان این‌ که این روزها حاشیه‌ها درباره تبلیغات کذب در فضای مجازی مبنی بر «امکان ثبت نام و اعزام زوار به پیاده روی اربعین و یا سفرهای زیارتی به کشور عراق» در شبکه‌های اجتماعی به اوج خود رسیده است، گفت: تمام این تبلیغات دامی برای کلاهبرداری افراد سودجو است.

وی افزود: مردم به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و به لینک‌ها و درگاه‌های بانکی معرفی شده برای ثبت نام و واریز وجه در این تبلیغات مراجعه نکنند. این لینک‌ها و درگاه‌های بانکی برای سرقت اطلاعات شهروندان و اطلاعات بانکی آن ها طراحی شده است.

پاشایی اضافه کرد:  با توجه به اعلام پروتکل های بهداشتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر «لغو تمامی سفرهای زیارتی به مقصد کشور عراق» افراد سودجو با جعل عنوان دفاتر زیارتی و سازمان های مربوطه و با اعلام داشتن مجوز اعزامی تعداد محدود زوار به این مراسم مذهبی در صدد کلاهبرداری از مردم هستند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در ادامه با بیان این که اعزام زائر اربعین حسینی منوط به دستور سازمان حج و زیارت و سایر مبادی ذی‌ربط است، گفت: با توجه به بیماری کرونا، سازمان حج و زیارت نیز در این خصوص برنامه ای اعلام نکرده است.

پاشایی اضافه کرد: با رصد پیش دستانه فضای مجازی سه باند فعال در این حوزه مورد شناسایی قرار گرفتند و به جهت تعیین تکلیف به مراجع قضائی معرفی شدند و شناسایی دیگر عاملان نیز در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

وی افزود: با توجه به تصمیمات گرفته شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی سفرهای زیارتی در این رابطه لغو شده و برابر توصیه های انتظامی کلیه مرزهای خروجی کشور ایران هم اکنون به مقصد کشور عراق تا اطلاع ثانوی مسدود است.

پاشایی از هموطنان خواست: ضمن رعایت پروتکل های اعلامی به هیچ عنوان فریب این تبلیغات دروغین که با هدف کلاهبرداری مالی انجام می شود را نخورند و اخبار و اطلاعاتی که با پیاده روی اربعین در ارتباط است را از مراجع رسمی کشور پیگیری و از بازنشرهرگونه محتوا با این مضمون خودداری کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه تولید این محتواهای دروغین و شایعه سازی ها صرفا از سوی معاندان و مغرضان نظام و با هدف بر هم زدن امنیت روانی جامعه صورت می گیرد، به مردم توصیه کرد: پلیس فتا، شبانه روزی آماده خدمت رسانی و پاسخ گوی نیاز شهروندان است و اگر افراد به مواردی مشکوک شدند می‌توانند موضوع را بلافاصله از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارشات مردمی جهت رسیدگی اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز